Na niemieckim portalu emobly pojawiło się zdjęcie Volkswagena ID.3 w kolorze czarnym, które udało się zrobić na stacji ładowania Ionity. Samochód wygląda z przodu jak minivan, sprawia wrażenie VW Golfa z przytwierdzoną kabiną Hondy FR-V. Ozdobne listewki na atrapie chłodnicy mają sugerować, że patrzymy na jakiś wariant Nissana.
Volkswagen ID.3 bez kolorowego maskowania
Dotychczas Volkswagena ID.3 znaliśmy tylko z renderingów oraz niewiele ujawniających filmów reklamowych. Na konferencji prasowej uruchamiającej pre-rezerwację, auto też zostało zamaskowane, a ponadto ukryto je w kolorowej skrzyni – trudno było zatem ocenić finalny wygląd modelu:
Zdjęcia zamieszczone w witrynie emobly.de (źródło) ujawniają, że mamy do czynienia z hatchbackiem nawiązującym do minivanów, z wysoką poprowadzoną linią dachu i szybą czołową osadzoną pod stosunkowo niewielkim kątem. Kabina auta rozpoczyna się nad kołem, czyli znacznie bliżej przodu niż w przypadku Volkswagena Golfa – zwracaliśmy na to uwagę już przy pierwszej publikacji miesiąc temu:
Wyższa sylwetka wynika z kilkudziesięciu centymetrów baterii w podłodze (pojemności: 45, 58 i 77 kWh), a większa kabina bierze się z braku silnika spalinowego. Sytuacja samochodów elektrycznych jest o tyle lepsza, że silnik elektryczny, nawet wraz z falownikiem i dodatkowym oprzyrządowaniem, jest znacznie mniejszy niż najmniejszy choćby silnik spalinowy – a przecież komory silników planuje się uwzględniając największe jednostki.
> Kia e-Niro vs Hyundai Kona Electric – PORÓWNANIE modeli i werdykt [What Car, YouTube]
Zdjęcia zrobiono przy stacji ładowania Ionity w Euro-Rastpark Hohenwarsleben w Saksonii-Anhalt. Volkswagen chwali się, że dotychczas zebrano na auto 15 tysięcy rezerwacji (z planowanych 30 tysięcy), ale szczegółów technicznych samochodu jeszcze nie ujawnia. Produkcja VW ID.3 ma się rozpocząć w 2019 roku, a pierwsze odbiory zaplanowano na rok 2020. Ci, którzy dokonają pre-rezerwacji, będą mogli skonfigurować i zamówić auto w pierwszej kolejności.
Cena Volkswagena ID.3 rozpoczyna się poniżej 30 tysięcy euro (równowartość 130 tysięcy złotych) za wariant z baterią 45 kWh. Obecne zapisy dotyczą wariantu z baterią o pojemności 58 kWh, którego bazową cenę ustalono na „poniżej 40 tysięcy euro”, czyli równowartość około 170+ tysięcy złotych.
Zdjęcia czarnych Volkswagenów ID.3: (c) Michael Roth / emobly, pozostałe ilustracje i zdjęcia (c) Volkswagen