Nissan Skyline będzie pierwszym samochodem producenta, który zostanie wyposażony w system ProPilot kolejnej generacji: Nissan ProPilot 2.0. Nowa wersja oprogramowania przeznaczona na rynek japoński ma wyręczać kierowcę w prowadzeniu auta na nużących odcinkach autostrad.
Nissan ProPilot 2.0 pomoże kierowcy w prowadzeniu samochodu
Zgodnie z deklaracją Nissana, najnowszy ProPilot 2.0 będzie w stanie zastąpić kierowcę podczas jazdy autostradowej między zjazdami – czyli na najnudniejszym etapie podróży. System jest świadomy trasy wyznaczonej przez nawigację, obserwuje też otoczenie, by dostosowywać szybkość do innych pojazdów. Bazuje na danych z kamer, radarów, sonarów, czujnika GPS i trójwymiarowych mapach w wysokiej rozdzielczości.

Rozkład czujników ProPilota 2.0 w Nissanie Skyline. Front camera = kamera patrząca w przód, AVM camera = kamera dookólna, side radar = radar boczny, front radar = przedni radar, driver monitor = system monitorujący poziom skupienia kierowcy (c) Nissan
ProPilot 2.0 będzie w stanie wyprzedzić inny samochód, gdy kierowca położy ręce na kierownicy i zasygnalizuje czujność wykorzystując kierunkowskaz. System wykona manewr samodzielnie, jeśli uzna, że są do tego warunki. Gdy natomiast pojawi się potrzeba zmiany drogi, człowiek będzie zmuszony przejąć pełną kontrolę nad pojazdem.
Nowa wersja ProPilota działa obecnie tylko na autostradach i drogach ekspresowych. Nie ma możliwości skorzystania z niej w tunelach, w których nie ma sygnału GPS, w okolicach punktów poboru opłat oraz na drogach dwukierunkowych. O konieczności ręcznego sterowania samochodem kierowca ma być zawsze informowany z odpowiednim wyprzedzeniem.
> ProPilot w Nissanie Leafie – moja opinia [Czytelnik Konrad]