Jeśli chodzi o oglądalność, kwiecień 2019 był dla nas najlepszym miesiącem w historii. Jeśli nasza oglądalność to efekt iloczynu naszej pracy i rozkręcającego się rynku, to jesteśmy pełni wiary, że właśnie się odepchnęliśmy i zaczynamy się rozpędzać z coraz większej góry 🙂

Elektrowoz.pl – gdzie jesteśmy

W kwietniu 2019 roku mieliśmy 97,3 tysiąca Czytelników (uu, unique users według Google Analytics). Największym wydarzeniem był start carsharingu Innogy Go, ale oprócz niego nic szczególnie charakterystycznego nie odłożyło się w statystykach.

Alexa.com podpowiada nam, że zajmujemy na dziś miejsce nr 3 000 w Polsce. Biorąc pod uwagę wszystkie media internetowe, to dalekooo, ale jeśli wziąć pod uwagę wyłącznie media motoryzacyjne, to, strzelamy, jesteśmy już dziś w pierwszej piętnastce. I to mimo faktu, że piszemy niemal wyłącznie o samochodach elektrycznych! Inna sprawa, że liczy się lider („the winner takes it all…”), pierwsza trójka, może pierwsza piątka, bo później pojawiają się nazwy, które kojarzą tylko wybrańcy.

Po chwili przerwy:

Zaczęliśmy szukać innych witryn motoryzacyjnych w Polsce. Kiedy trafiliśmy na ten artykuł, czuliśmy się jak podczas spaceru po cmentarzu… Choć ranking jest z końca 2016 roku, olbrzymia większość opisywanych blogów już nie żyje. Umarła. Autorzy zrezygnowali z pisania, Czytelnicy przenieśli się na grupy na Facebooku, Instagramy i YouTube. Niekoniecznie w tej właśnie kolejności.

Disqus, czyli komentarze

W kwietniu 2019 na stronie pojawiło się 1 018 komentarzy. Komentują się przede wszystkim materiały najnowsze, więc śmiało liczymy, że jest to średnio 8 komentarzy na artykuł. Półtora roku temu na uzbieranie takiej liczby potrzebowaliśmy tygodnia i 30 artykułów 😉

Najlepsze jest to, że olbrzymia większość to komentarze rozszerzające artykuł, uzupełniające, zawierające głębsze przemyślenia. Polecam ich lekturę, bo naprawdę dobrze porządkują wiedzę z tekstów.

Facebook

Na 30 kwietnia 2019 roku mieliśmy 1 841 polubienia, czyli +80 w stosunku do stanu z końca marca. Facebook twardo pilnuje, żebyśmy za darmo nie przekraczali 1-1,2 procent. A że w miesiącu byliśmy trochę w rozjazdach, to zamiast 0,9 mamy tylko 0,7:

Przyszłość, przychody, biznes

Rozkręcająca się oglądalność mimo mniejszej liczby tekstów podpowiada nam, że rynek właśnie się rozpędza. Mamy sporo zapytań o reklamę, próśb o wypromowanie jakichś zdarzeń, coraz większą liczbę informacji prasowych, które trafiają do naszej skrzynki. Z każdym tygodniem dzieje się coraz więcej i więcej, a przecież liczbę modeli samochodów elektrycznych na rynku można policzyć na palcach obu dłoni.

A co będzie, gdy tych modeli będzie kilkaset? 😉

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 3.7]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: