Nie trzeba było długo czekać, żeby Tesla zaprezentowała odświeżony Model S i X. W samochodach pojawił się nowy zespół napędowy, w którym wykorzystano magnesy trwałe – dokładnie takie, jak w Tesli Model 3. Modyfikacja sprawiła, że Tesla S Long Range zbliżyła się do 600 kilometrów zasięgu na jednym ładowaniu!

Tesla Model S / X (2019): komputer FSD, lepszy zasięg, zmienione zawieszenie pneumatyczne

Z punktu widzenia użytkowników najważniejszą aktualizacją w ostatnim okresie może być nowy komputer Autopilot HW 3.0 obsługujący Jazdę w Pełni Samodzielną (Full Self-Drive, FSD). Jednak nie wszyscy zdecydują się na aktywowanie FSD ze względu na konieczność dopłaty w wysokości kilku tysięcy dolarów czy euro. Dla takich nabywców istotniejsze mogą być pozostałe modyfikacje, które właśnie ogłoszono.

Nowe silniki i wzrost zasięgu

Wszystkich nabywców nowych Tesli S i X dotyczy wymiana silnika napędzającego przednią oś na wariant z magnesami trwałymi zamiast elektromagnesów – przy tylnej osi pozostaną silniki indukcyjne (z elektromagnesami). Silniki z magnesami trwałymi zaprojektowano z myślą o Tesli 3, ponieważ oferują one lepsze parametry w pewnych warunkach oraz gwarantują niższe koszty produkcji:

> Projektant z Tesli tłumaczy powody przejścia na magnesy trwałe w Tesla Model 3

Nowe silniki w Modelu S i X pozwolą na osiągnięcie wyższej mocy, wyższego momentu obrotowego, lepszego przyspieszenia oraz umożliwią 10-procentowe zwiększenie zasięgu. To ostatnie stało się możliwe dzięki, jak mówi producent, efektywniejszemu wykorzystaniu energii podczas jazdy oraz lepszemu jej odzyskiwaniu w trakcie hamowania rekuperacyjnego.

Warianty Long Range Tesli – czyli wyposażone w baterię o pojemności około 100 kWh – mają teraz osiągać:

  • 595,5 kilometra (!) zasięgu w przypadku Tesli Model S,
  • 523 kilometry w przypadku Tesli Model X.

Oprócz wariantu Long  Range do oferty wracają wersje Standard Range, czyli wyposażone w baterię o pojemności około 75-85 kWh – wartość zależy od tego, czy mówimy o pojemności użytecznej (netto), czy całkowitej (brutto). Zaoferują one:

  • 458,7 kilometra zasięgu w przypadku Modelu S,
  • 402 kilometry zasięgu w przypadku Modelu X.

Nowe zawieszenie pneumatyczne

Zgodnie z oficjalnym oświadczeniem Tesli, w samochodach pojawia się nowe zawieszenie  pneumatyczne. Mechanizmy tłumienia adaptacyjnego mają gwarantować wyższy komfort, reagować na styl jazdy, a w dodatku w przyszłości mogą podlegać aktualizacjom dzięki nowym wersjom oprogramowania.

> Tesla kontra reszta świata motoryzacyjnego, czyli chyba mamy zwycięzcę [FELIETON]

Ładowanie z mocą 145/200 kW i inne zmiany

Nowe Modele S i X obsłużą też ładowanie z mocą do 145 kW na Superchargerach V2 oraz 200 kW na Superchargerach V3. Oznacza to, że energia w baterii będzie uzupełniana o 50 procent szybciej (deklaracja producenta), czyli podłączony do ładowarki samochód będzie mógł ruszyć w podróż po krótszym postoju.

Oprócz spisanych powyżej zmian zmodyfikowano również łożyska w kołach, wzory opon (dla wybranych wersji) oraz ulepszono wybrane elementy układu jezdnego i kierowniczego.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 4 głosów Średnia: 4.5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: