Volvo przeprowadziło aktualizację oferowanych przez siebie hybryd plug-in. Samochody z silnikami T6 i T8 Twin Engine – „Twin Engine” to oznaczenie auta spalinowo-elektrycznego, hybrydy ładowanej z gniazdka – otrzymały nową baterię, która ma gwarantować „o 15 procent większy zasięg” na jednym ładowaniu. To jednak nie wszystko.

Odświeżone hybrydy plug-in w Volvo

Samochody z silnikami T8 Twin Engine – czyli V60, V90, S60, S90, XC60 i XC90 – otrzymały nową baterię, która powinna pozwolić na zwiększenie zasięgu w trybie czysto elektrycznym o około 15 procent. Dotychczas auta przejeżdżały około 30 kilometrów na jednym ładowaniu, w zależności od modelu. W XC60 było to 29 km, w XC90 – 30,6 km, w S90 – 33,8 km.

Podobna aktualizacja miała miejsce w V60 i S90 T6 Twin Engine, choć w żadnym z przypadków producent nie podaje, czy faktycznie doszło do zwiększenia pojemności baterii. Z komunikatu można jedynie wywnioskować, że Volvo zastosowało mechanizm rekuperacji (ang. „brake-by-wire advanced battery charging”, źródło), by podczas jazdy odzyskiwać więcej energii.

> Kolejna Tesla Model 3 w Polsce. Od wczoraj już jeździ

Hybrydą plug-in ma się stać również Volvo XC40, które otrzyma najpierw zespół napędowy T5 Twin Engine, a z czasem również T4 Twin Engine. W komunikacie nie wspomniano o czysto elektrycznym XC40.

Oprócz odświeżonych hybryd plug-in wyposażonych w silniki benzynowe (linia „T”) w sprzedaży pojawią się uproszczone hybrydy oznaczone literą „B”. Będzie to Volvo XC90 B5 z silnikiem Diesla lub benzynowym i Volvo XC90 B6 z silnikiem benzynowym. W Volvo XC60 z kolei oprócz wariantu B5 i B6 pojawi się jeszcze XC60 B4, w którym silnik elektryczny zostanie sparowany z dieslem.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 4]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: