Kto czeka na elektrycznego Volkswagena ID. Buzza, jeszcze trochę poczeka. Jesienią tego roku do oferty wejdzie odświeżony Volkswagen Multivan T6.1 z napędem elektrycznym dostarczonym przez ABT. Jednak producent obiecuje całkiem spory zasięg: 400 kilometrów NEDC, co powinno się przełożyć na około 260-270 kilometrów w realnej jeździe!
Elektryczny VW Multivan kontra ABT e-Transporter kontra VW ID. Buzz Cargo
Nadchodzący elektryczny Volkswagen Multivan T6.1 w wariancie elektrycznym będzie wyposażony w baterię o pojemności 38,8 lub zdublowaną: 77,6 kWh. Dzięki niej pusty samochód powinien przejechać odpowiednio około 140 i 270 kilometrów na jednym ładowaniu. Z ładunkiem wartości te będą oczywiście mniejsze, ale jeśli Multivan T6.1 posłuży głównie do transportu miejskiego i podmiejskiego, to 270 kilometrów powinno wystarczyć na cały dzień pracy.
Samochód zostanie wyposażony w silnik o mocy 82 kW (112 KM) i momencie obrotowym wynoszącym 200 Nm. Ma się pojawić w sprzedaży jesienią 2019 roku.
Co ciekawe: oprócz Multivana T6.1 na targach pokazywany jest też ABT e-Transporter (zdjęcie poniżej). Ten model także ma się pojawić w ofercie jesienią bieżącego roku. Z bateriami o pojemności 37,3 lub 74,6 kWh powinien zaoferować, uwaga, do 139,6 i 268,5 kilometra realnego zasięgu. Ładowność to 1 050 (wersja 37,3 kWh) lub 750 kg (wersja 74,6 kWh).
Przestrzeń ładunkowa ma mieć 6,7 metra sześciennego – ABT e-Transporter będzie dostępny wyłącznie w wersji z długim rozstawem osi. Samochód obsłuży szybkie ładowanie CCS z mocą do 40 kW.
Oprócz obu aut na salonach samochodowych pokazywany jest także Volkswagen ID. Buzz / ID. Buzz Cargo. W przeciwieństwie do Transporterów, ID. Buzz powstanie na zupełnie nowej platformie MEB i ma oferować „kilkaset kilometrów zasięgu”.

Elektryczny Volkswagen ID. Buzz Cargo. Od ID. Buzza różni się rozstawem osi większym o 10,6 centymetra. Ładowność wynosząca 800 kilogramów pozycjonuje go na miejscu VW Transportera i poniżej e-Craftera (c) Volkswagen