Pierwszym elektrycznym autobusem Solarisa był trolejbus Solaris Trolino, który wyprodukowano już w 2001 roku. Ale dopiero w 2011 udało się wyprodukować pierwszy samodzielny elektryczny autobus (Solaris Urbino 8,9 LE), a dopiero w 2013 roku – sprzedać pierwszą sztukę do Austrii.
Niemal 80 sprzedanych autobusów w 4 lata
Dziś Solaris Bus & Coach S.A. – bo taką nazwę nosi producent Solarisów – jest europejskim potentatem w zakresie produkcji autobusów elektrycznych. Firma dostarczyła prawie 80 autobusów do przedsiębiorstw komunikacyjnych w Austrii, Szwecji, Finlandii, Niemczech, Hiszpanii i Polsce.
Wszystkie te autobusy w ciągu ostatnich czterech lat przejechały już ponad trzy miliony kilometrów. I na tym nie koniec. Elektryczne, zasilane bateriami Solarisy wkrótce pojadą do Włoch, Niemiec, Francji, Norwegii, Rumunii i Polski. Są wśród nich też „krwiobusy”, czyli autobusy przystosowane do ulicznego poboru krwi.
> Pięć kolejnych elektrycznych Solarisów Urbino 12 pojedzie do Norwegii
Producent ma w ofercie spore portfolio autobusów nisko- i zeroemisyjnych. Są wśród nich autobusy hybrydowe, zasilane ogniwami wodorowymi, elektryczne plug-in, elektryczne ładowane indukcyjne, elektryczne z pantografami (trolejbusy). Zróżnicowane są również długości autobusów, które wynoszą od 8,9 do 18,75 metra.
> WARSZAWA. Elektryczne autobusy Ursusa będą opóźnione