Bjorn Nyland odwiedził pierwszą w Norwegii stację ładowania Tesla Supercharger, którą wyposażono w urządzenia z dwoma rodzajami złącz: Type 2 (Mennekes) dla Modeli S i X oraz CCS dla Modelu 3. Aktualnie w lokalizacji pojawiły się tylko cztery Superchargery wyposażone w kable z różnymi wtykami.

Tesla Supercharger dla Modelu 3: CCS obok Type 2

Supercharger przeznaczony specjalnie dla Tesli 3 posiada kabel ze złączem CCS, czyli gniazdem Type 2 wzbogaconym o dwa duże piny ładowania prądem stałym (DC, w środku zdjęcia na górze). Taki kabel nie będzie pasował do starszych Tesli S i X, które posiadają wyłącznie gniazdo Type 2.

A co z innymi samochodami? Wtyczka pasuje fizycznie (=wejdzie) do gniazda BMW i3, Hyundaia Ioniq Electric czy Kia e-Niro, ale proces ładowania NIE zostanie uruchomiony, ponieważ Superchargery obsługują wyłącznie samochody produkowane przez Teslę. Przynajmniej na razie.

Dodajmy, że wtyk nie pasuje do Nissana Leafa, ponieważ ten wykorzystuje gniazdo Chademo.

Jako ciekawską redakcję interesują nas dwa zagadnienia: 1/ czy z jednego Superchargera da się ładować równocześnie dwa samochody, np. Model 3 i Model S oraz 2/ czy Model 3 będzie można naładować z wykorzystaniem kabla z wtykiem Type 2, a jeśli tak, to z jaką szybkością (mocą)?

> Mieszkasz w Europie Zachodniej, Północnej lub Środkowej? Zamów Teslę teraz, a dostaniesz w marcu

Bjorn Nyland twierdzi, że odpowiedź na pierwsze pytanie brzmi NIE, chociaż nie wydaje nam się, żeby było to takie oczywiste. W końcu urządzenia innych firm z kilkoma kablami (Chademo + CCS + Type 2) pozwalają na ładowanie więcej niż jednego samochodu. Dlaczego więc Tesla miałaby nie dawać takie możliwości?

Youtuber sugeruje, że odpowiedź na drugie pytanie również brzmi NIE, co jest… zaskakujące. Naszym zdaniem Model 3 powinien bez problemu ładować się również na „starych” Superchargerach, ba, spodziewamy się, że nawet na złączu Type 2 osiągnie moc bliską maksymalnej (czyli do 120 kW). Wydaje nam się, że gniazdo CCS w Tesli 3 jest tak naprawdę ukłonem w kierunku klientów, którzy będą mogli ładować samochody na zewnętrznych ładowarkach CCS bez konieczności wożenia ze sobą przejściówki Chademo-Type 2.

> Nowy cennik Greenway 2019: Podwyżka o 16 procent i abonamenty

Oto nagranie Nylanda:

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]