Byton M-Byte – tak nazywa się elektryczny SUV, który został zaprezentowany przez przedstawicieli Bytona tuż przed startem targów CES 2019 w Las Vegas. Inżynierowie obiecują funkcje zaawansowanego smartfona w samochodzie elektrycznym, który ma trafić do sprzedaży jeszcze w tym roku.

Byton M-Byte: cena, zasięg i wszystko, co wiemy o smartfonie na kołach

Byton M-Byte to elektryczny SUV, który w wariancie prototypowym (zdjęcia) ma odzwierciedlać 80-90 procent samochodu, jaki pojawi się w sprzedaży jeszcze w 2019 roku. Auto wyposażone będzie w produkowane przez CATL baterie o pojemności 71 lub 95 kWh, które pozwolą na przejechanie odpowiednio 400 i 520 kilometrów według NEDC – co oznacza, że realny zasięg Bytona M-Byte wyniesie odpowiednio 270 lub 350 kilometrów.

Bazowa cena M-Byte ma rozpoczynać się od 45 tysięcy dolarów, co w Stanach Zjednoczonych odpowiada Tesli Model 3 w wariancie Mid-Range (62/63 kWh). Byton zapowiada się więc na auto o mniejszym zasięgu, ale atrakcyjniejsze wizualnie, przestrzennie i cenowo niż Model 3. Oczywiście pod warunkiem, że dodatkowe funkcje sztucznej inteligencji nie będą kosztować kolejnych kilkudziesięciu tysięcy dolarów.

> Mieszkasz w Europie Zachodniej, Północnej lub Środkowej? Zamów Teslę teraz, a dostaniesz w marcu

Jednak najważniejszym elementem samochodu nie jest jego cena ani dane techniczne: Byton M-Byte wykorzystuje platformę Byton Life, która przekształca auto w inteligentny, zaawansowany smartfon na kołach.

> Autopilot Tesli radzi sobie nawet podczas poślizgów? [WIDEO]

Kontrolująca auto sztuczna inteligencja komunikuje się z użytkownikiem za pomocą gigantycznego ekranu o przekątnej 48 cali, który zamontowano zamiast klasycznych liczników. Oprócz wielkiego wyświetlacza na przedzie auto dysponuje jeszcze mniejszym, 7-calowym ekranem dotykowym, który zamontowano w kierownicy. Ten drugi ma służyć do wybierania funkcji, o ile nie zechcemy skorzystać z opcji wywoływania głosowego.

Głównym zadaniem wbudowanej w auto elektroniki ma być troska o czas właściciela samochodu. Byton ma inteligentnie planować trasy, omijać korki, znać preferencje kulinarne swoich pasażerów i dzięki temu proponować im dopasowane do ich gustu restauracje. Oprócz tego auto ma być przygotowane na jazdę autonomiczną trzeciego poziomu (Level 3), co oznacza, że Byton powinien poradzić z samodzielną jazdą na dobrze oznaczonych drogach w dobrych warunkach.

Choć nadal pokazano wyłącznie wariant koncepcyjny, przedstawiciele firmy obiecują, że Byton M-Byte będzie produkowany jeszcze w tym roku (fabryka w Nanjing w Chinach). Docelowo z fabryki ma wyjeżdżać 300 tysięcy samochodów rocznie, co daje około 820 egzemplarzy na dobę przy założeniu pracy przez 365 dni w roku.

W 2021 roku na rynku ma zadebiutować elektryczny sedan: Byton K-Byte. W 2023 roku ma się pojawić kolejny samochód o nieznanej jeszcze nazwie. Pierwszy salon producenta zostanie otwarty  w Szanghaju 17 stycznia 2019 roku.

Wideo z prezentacji:

https://www.facebook.com/BYTONcars/videos/520208248487370/

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 4]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: