Narodowe Centrum Badań i Rozwoju chce ufundować polskim miastom kilkaset autobusów elektrycznych. Jako że stare piece kaflowe i transport to główni sprawcy smogu, wiadomość jest lepiej niż dobra! Oto lista miast, które otrzymają elektryczne autobusy do 2020 roku.
W jakich miastach autobusy elektryczne do 2020 roku
Spis treści
Zgodnie z komunikatem prasowym, NCBR podpisało już umowy o współpracy z następującymi miastami. To one mają otrzymać autobusy elektryczne w pierwszym rzędzie (porządek alfabetyczny):
- Częstochowa,
- Jaworzno,
- Kraków,
- Krosno,
- Lublin,
- Łomża,
- Łomianki,
- Mielec,
- Nowy Sącz,
- Płock,
- Rzeszów,
- Siedlce,
- Sieradz,
- Sosnowiec,
- Starachowice,
- Szczecin,
- Tczew,
- Tomaszów Mazowiecki,
- Toruń,
- Tychy,
- Wrocław,
- Zakliczyn
- Żyrardów,
- (miasta obsługiwane przez Komunikacyjny Związek Komunalny Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego).
> WARSZAWA. Elektryczne autobusy Ursusa będą opóźnione
NCBR rozmawia właśnie z samorządami na temat ich potrzeb oraz przygotowania niezbędnej infrastruktury. Do wymienionych miast ma trafić łącznie 600 autobusów elektrycznych, z dopuszczalnym wariantem zasilania ogniwami wodorowymi.
Samorządy będą musiały przygotować infrastrukturę trakcyjną, stacjonarne ładowarki na pętlach oraz plany awaryjne na wypadek wyczerpania się energii w trasie.
> Pięć kolejnych elektrycznych Solarisów Urbino 12 pojedzie do Norwegii
Już wkrótce tanie autobusy elektryczne polskiej produkcji?
Równolegle NCBR współpracuje z dostawcami autobusów, by przygotować ich modułową konstrukcję i obniżyć całkowite koszty wyprodukowania pojazdów. Autobusy ekologiczne (w tym elektryczne) są bowiem od 1,5 do 3 razy droższe niż ich spalinowe odpowiedniki.