Paris Motor Show 2018. Kia oficjalnie zaprezentowała e-Niro, czyli elektryczną Kię Niro, która na innych rynkach występuje pod nazwą Niro EV. Samochód ma być dostępny w niektórych krajach jeszcze w tym roku – i naszym zdaniem jest idealnym elektrykiem dla polskiej rodziny.

Kia e-Niro: cena nieznana, dane techniczne jawne od miesięcy

Producent oficjalnie zaprezentował samochód i obiecał, że pojawi się na wybranych rynkach jeszcze w tym roku, ale nie ujawnił jego ceny (źródło). Spodziewamy się, że wyniesie ona co najmniej 180-190 tysięcy złotych dla wersji z baterią o pojemności 64 kWh, czyli ulokuje się w okolicy ceny Hyundaia Kona Electric 64 kWh (na razie także szacunkowej):

Aktualne ceny samochodów elektrycznych w Polsce [wrzesień 2018], w tym prognozowana cena Tesla Model 3 50 kWh oraz ceny Hyundaia Kona Electric dla wariantów 39,2 i 64 kWh (c) www.elektrowoz.pl

Elektryczna Kia e-Niro posiada zespół napędowy Hyundaia Kona Electric, dlatego w wersji z baterią 64 kWh ma osiągać 204 KM (150 kW) mocy i 395 Nm momentu obrotowego. Producent chwali się, że auto będzie mogło ładować się z szybkością 150 kW, chociaż Bjorn Nyland nie osiągnął więcej niż 75 kW:

> Jak ładują się samochody elektryczne: Kia e-Niro, Hyundai Kona Electric, Jaguar …

A dlaczego uważamy, że to idealny samochód dla rodziny? Otóż e-Niro ma 4,375 metra długości, bagażnik o pojemności 451 litrów (według procedury VDA) i zaoferuje około 400 kilometrów zasięgu w trybie mieszanym przy normalnej jeździe (dane dla wersji 64 kWh, WLTP = 485 km). To oznacza, że kierowca nie będzie musiał obawiać się nawet rodzinnego wypadu nad morze, a po mieście zrobi ponad 500 kilometrów zanim będzie musiał szukać ładowarki!

Osoby poszukujące nieco tańszego samochodu elektrycznego powinny zainteresować się e-Niro 39,2 kWh. Według procedury WLTP pokona ona 312 kilometrów na baterii, co oznacza realny zasięg w trybie mieszanym na poziomie około 240 kilometrów. Podróż nad morze będzie zatem wymagała jednego postoju na szybkie ładowanie (tym razem z mocą 100 kW).

Realne zasięgi samochodów elektrycznych w trybie mieszanym. Gwiazdką oznaczamy wartości szacunkowe, ale realne, kolorem srebrnym – obietnice i spekulacje (c) www.elektrowoz.pl

W stosunku do wersji plug-in i spalinowych, elektryczna e-Niro ma kilka unikalnych, charakterystycznych cech: atrapa chłodnicy jest ślepa (zamknięta), a po lewej stronie pojawiła się klapka portu ładowania skrywająca gniazdo CCS Combo 2. Tu i ówdzie na nadwoziu zastosowano również niebieskie akcenty, które są charakterystyczne dla aut hybrydowych lub elektrycznych.

e-Niro trafi do oferty z własnym wzorem 17-calowych felg, a z wnętrza samochodu zniknie dźwignia zmiany biegów:

Ceny Kia e-Niro mają powinny rozpoczynać się od około 150-160 tysięcy dla wersji 39,2 kWh oraz 180+ tysięcy dla modelu z baterią 64 kWh (c) Kia

Wnętrze Kia e-Niro. Uwagę zwraca brak dźwigni zmiany biegów oraz niebieskie akcenty we wnętrzu (c) Kia

> Kia Niro Hybrid a Kia Niro Plug-in – co warto wybrać? [liczymy]

Pierwsze dostawy auta do Norwegii mają mieć miejsce w grudniu 2018 roku. W Niemczech i innych krajach europejskich samochód może się pojawić dopiero na początku 2019 roku.

|REKLAMA|



|/REKLAMA|

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 9 głosów Średnia: 4.9]