Elektryczny Hyundai Kona został zbadany według procedury EPA, która pozwala na oszacowanie realnego zasięgu samochodu elektrycznego w trybie mieszanym. Oceniono, że na baterii Kona Electric 64 kWh przejedzie 415 kilometrów, a średnie zużycie energii to 17,4 kWh / 100 km.
Zasięg Hyundai Kona Electric 64 kWh = 415 km, czyli Kona Electric 39,2 kWh z ~260 km zasięgu?
Dotychczas producent szacował, że Kona Electric przejedzie na jednym ładowaniu 402 kilometry (250 mil). Okazuje się, że liczba była niedoszacowana i że będzie to 415 kilometrów. Z kolei w Polsce i na terenie całej Europy podawany jest zasięg samochodu sprawdzony według procedury WLTP – wynosi on „do 482 km”:
Należy pamiętać, że są to liczby pochodzące z dwóch różnych procedur testowych. Według naszych szacunków EPA lepiej oddaje zasięg samochodu elektrycznego przy normalnej jeździe w trybie mieszanym, z kolei WLTP lepiej pasuje do jazdy miejskiej lub spokojnej jazdy po drogach wojewódzkich – zawsze w zgodzie z przepisami.
> Pierwsza dostawa Hyundai Kona Electric dotarła do Norwegii. Kiedy w Polsce? Nadal „wkrótce”
Różnica między 415 a 402 kilometrami jest ciekawa. Na rynku amerykańskim nie pojawi się Kona Electric z baterią 39,2 kWh, dlatego badanie EPA dotyczy wyłącznie wersji 64 kWh. Gdyby jednak okazało się, że podobnie niedoszacowano zasięg samochodu w wersji z mniejszą baterią, Kona Electric 39,2 kWh na jednym ładowaniu powinien przejeżdżać 258 kilometrów. Liczba oszacowana według procedury WLTP mówi o 300 kilometrach.
Podsumujmy:
- zasięg Hyundaia Kona Electric 64 kWh = 415 km [EPA], do 482 km [WLTP]
- zasięg Hyundaia Kona Electric 39,2 kWh = 258 km [EPA], do 300 km [WLTP]
|REKLAMA|
|/REKLAMA|