W kwietniu 2018 roku w Norwegii zarejestrowano 3 556 samochodów czysto elektrycznych, co stanowiło 25,3 procent z wszystkich 14 055 aut. Najpopularniejszym autem, niezależnie od rodzaju napędu (elektryczny / hybryda / spalinowy) okazał się… nowy Nissan Leaf (2018).
Jakie samochody elektryczne kupowali Norwedzy w kwietniu 2018
W zestawieniu uwzględniającym elektryki, hybrydy plug-in i auta spalinowe, ranking wygląda następująco (samochody czysto elektryczne zostały pogrubione, a hybrydy plug-in zaznaczone italikiem):
- Nissan Leaf – 997 egzemplarzy,
- VW e-Golf + VW Golf – 918 egzemplarzy,
- BMW i3 + BMW i3 REx – 524 egzemplarze,
- Volvo XC60 + Volvo XC60 PHEV – 437 egzemplarzy,
- Tesla Model X – 416 egzemplarzy,
- Toyota Yaris – 360 egzemplarzy,
- Toyota RAV4 – 356 egzemplarzy,
- Toyota C-HR – 315 egzemplarzy
- Mercedes GLC – 314 egzemplarzy,
- VW Passat + VW Passat GTE – 310 egzemplarzy,
- Tesla Model S – 300 egzemplarzy,
- Skoda Octavia – 286 egzemplarzy,
- Toyota Auris – 269 egzemplarzy,
- Volvo V90 (+PHEV?) – 262 egzemplarze,
- Renault Zoe – 250 egzemplarzy,
- Hyundai Ioniq (wszystkie) – 216 egzemplarzy,
- Mitsubishi Outlander + Mitsubishi Outlander PHEV – 208 egzemplarzy,
- Mazda CX-5 – 165 egzemplarzy,
- Peugeot 5008 SUV – 140 egzemplarzy,
- BMW serii 2 – 72 egzemplarze.
W pierwszej piątce modeli nie było ani jednego, który nie posiadałby wariantu elektrycznego lub zelektryfikowanego. Dobrze trzymały się VW e-Golf oraz BMW i3. Pierwszym samochodem na liście, który nie posiadał żadnej wersji z silnikiem elektrycznym, była Skoda Octavia – znalazła się na 12. miejscu.
> Elektryczny NISSAN LEAF (2018): dane techniczne, cena, testy [wariant: Visia]
Nowy Nissan Leaf zdobył 7,1 procent całego rynku, jednak jego statystyki są nieco zaskakujące. W marcu 2018 w Norwegii sprzedano (zarejestrowano) 2 172 egzemplarzy, tymczasem w kwietniu było to już tylko 997 aut. Spadek liczby rejestracji wyniósł więc 54 procent miesiąc do miesiąca.
|REKLAMA|
|/REKLAMA|