W 2009 roku opuściły taśmę produkcyjną pierwsze egzemplarze Mitsubishi i-MiEV. To mały samochód elektryczny segmentu A, który tak się spodobał innym producentom, że w 2010 roku trafił na europejski rynek również jako Citroen C-Zero i Peugeot iOn.
Mitsubishi i-MiEV: dane techniczne i wszystko, co warto wiedzieć
Spis treści
Mitsubishi i-MiEV był pierwszym, bazowym modelem dla serii „trojaczków” (i-MiEV – iOn – C-Zero). Opierał się na spalinowym modelu Mitsubishi i, który posiadał trzycylindrowy silnik benzynowy o pojemności 659 centymetrów sześciennych i mocy 64 koni mechanicznych.
Mitsubishi i na Tokyo Motor Show 2005 (c) Mytho88
Elektryczny wariant Mitsubishi i, czyli właśnie i-MiEV, ma w najnowszej wersji silnik o mocy 63 koni mechanicznych (KM) i momencie obrotowym 180 niutonometrów (Nm) oraz baterię o pojemności 16 kWh i zasięg 95 kilometrów na jednym ładowaniu. Peugeot iOn i Citroen C-Zero dysponowały baterią 14,5 kWh.
> Ile na jednym ładowaniu przejeżdżają samochody elektryczne dostępne w Polsce? [WYKRES]
Warto jednak dodać, że w 2011 roku dziennikarze węgierskiego magazynu Auto Pult przejechali samochodem 219,5 kilometra – tego rekordu nie pobił dotąd nikt.
W sierpniu 2017 roku i-MiEV został wycofany z amerykańskiego rynku ze względu na słabe wyniki sprzedaży. Na polskiej stronie Mitsubishi auto nadal jest widoczne, ale na próżno szukać na niej cen – auto nie jest oferowane w normalnej dystrybucji.
Można się spodziewać, że połączenie Mitsubishi z aliansem Renault-Nissan doprowadzi samochód do przeobrażenia lub zakończy rynkowy żywot i-MiEV. Samochód nigdy nie zdobył szczególnie dużej popularności ze względu na bardzo niski poziom wyposażenia i stosunkowo wysoką cenę.
> Renault: Tani samochód elektryczny? Mały elektryk w cenie spalinówki od 2020 roku. Większe – w 2025 roku
Mitsubishi i-MiEV z boku (c) Testdrive.com / YouTube
Wnętrze Mitsubishi i-MiEV
|REKLAMA|
|/REKLAMA|