Głos w sprawie baterii elektrycznego Nissana Leafa zabrał profesor John D. Kelly, wykładowca akademicki, ekspert od budowy zespołów napędowych, przekładni i baterii samochodów elektrycznych, który pracuje na Weber State University w Utah. Biorąc pod uwagę zalecenia producenta, naukowiec sygnalizuje, że system chłodzenia baterii nowego Leafa musi być znacznie gorszy od systemu zastosowanego np. w Chevrolecie Volcie czy Bolcie.

Baterie elektrycznego Nissana Leafa (2018)

Naukowiec nie rozbierał baterii Leafa, przyjrzał się tylko instrukcji samochodu (do pobrania za darmo tutaj dla amerykańskiej wersji auta). Zwrócił uwagę, że w uwagach producenta – oprócz rozsądnych zaleceń – znajdują się również informacje dość zaskakujące, na przykład:

  • ostrzeżenie przed długotrwałą jazdą drogami szybkiego ruchu,
  • ostrzeżenie przed wielokrotnym szybkim ładowaniem,
  • sugestia odstawienia auta, by bateria się schłodziła przed połączeniem do ładowania.

Dla profesora to jednoznaczny sygnał, że chłodzenie baterii Nissana Leafa jest znacznie mniej zaawansowane niż system wbudowany w baterię Chevroleta Bolta.

Jak traktować tę opinię? Czy warto kupić elektrycznego Nissana? To zależy. Ze świata w istocie płyną informacje, że wielokrotne szybkie ładowanie samochodu tego samego dnia kończy się niepowodzeniem – za drugim razem Leaf ładuje się wolniej, co znacząco wydłuża czas podróży.

> Jak ładuje się elektryczny Nissan Leaf (2018) na szybkiej stacji ładowania? [WIDEO]

Warto jednak pamiętać, że szybkie ładowanie powinno być wykorzystywane sporadycznie, a samochód elektryczny najwygodniej i najbezpieczniej ładować jest z domu. Problem (?) nowego Nissana Leafa (2018) może objawić się dopiero przy trasie powyżej 400+ kilometrów w normalnych warunkach lub około 300-350 kilometrów zimą.

Brak zaawansowanego systemu chłodzenia baterii to prawdopodobnie kwestia redukcji wydatków – wygospodarowane w ten sposób środki przeznaczono [jak sądzimy] na baterię o większej pojemności. Co zaowocowało zasięgiem o 20+ procent wyższym niż dostępna w Polsce konkurencja.

> Samochód elektryczny a rachunki za prąd – o ile się zwiększą przy ładowaniu w domu? [LICZYMY]

Oto omawiane wideo:

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 10 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: