Portal PushEVs opublikował dane techniczne ogniw wchodzących w skład baterii Nissana Leafa. Według dziennikarzy cytujących producenta są tam 192 ogniwa zgrupowane w 24 moduły po 8 sztuk wyprodukowane przez AESC, których łączna pojemność wynosi 39,46 kilowatogodziny (kWh).

Baterie Leafa 2

Ogniwa to moduły AESC wykonane w technologii NCM 622, czyli zawierające katody zbudowane z 60 procent niklu, 20 procent kobaltu i 20 procent manganu o gęstości przechowywania energii 0,46 kilowatogodziny na litr oraz 0,224 kilowatogodziny na kilogram.

Nissan w materiałach reklamowych utrzymuje, że bateria Leafa 2 ma 40 kWh pojemności. W opublikowanym niedawno wideo słychać nawet, że ma nieco więcej, żeby zachować bezpieczny margines dla deklarowanej pojemności. Tymczasem PushEVs oblicza, że ze 192 ogniw o napięciu nominalnym 3,65 wolta i pojemności 56,3 amperogodziny da się uzyskać maksymalnie 39,46 kWh.

> Nissan Leaf 2: instrukcja DO POBRANIA za darmo [wersja po angielsku]

Wystarczy jednak, żeby producent miał lekki zapas w nominalnym napięciu, to jest żeby ogniwa przy pełnym naładowaniu dawały napięcie 3,7 wolta. Wtedy pojemność baterii wynosi już 39,996 kWh. Być może to nieco wyższe niż deklarowane napięcie jest „zapasem”, o którym mówił przedstawiciel Nissana.

Warto przeczytać: 2018 Nissan Leaf battery real specs

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Nissan Leaf 2 i ładowanie z „siły”:

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 8 głosów Średnia: 4.9]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: