W 2017 roku w Niemczech zarejestrowano łącznie nieco ponad 54 tysiące samochodów ładowanych z gniazdka, co daje udział na poziomie 1,58 procent. Najchętniej kupowanym samochodem plug-in w ogóle było Audi A3 e-tron, natomiast liderami sprzedaży w segmencie aut elektrycznych były 1) Renault Zoe, 2) StreetScooter, 3) VW e-Golf.
Najchętniej kupowane samochody elektryczne 2017 w Niemczech
Spis treści
Liderem w Niemczech jest zdecydowanie Renault Zoe (1. miejsce), które bryluje w firmowych flotach. Jego bezpośredni konkurent, VW e-Up wypada już znacznie gorzej (8. miejsce). Wszystkie podawane przez nas dane pochodzą z Federalnego Urzędu ds. Ruchu Drogowego (KBA), dlatego w rzeczywistości dotyczą liczby rejestracji aut – na przykład StreetScooter produkuje samochody na własne potrzeby, a sprzedaje je dopiero od niedawna:
- Renault Zoe – 4 322 egzemplarze,
- StreetScooter – 3 863 egzemplarze,
- VW e-Golf – 3 026 egzemplarzy,
- Smart ForTwo ED – 2 987 egzemplarzy,
- Kia Soul EV – 2 933 egzemplarze,
- BMW i3 – 2 791 egzemplarzy,
- Tesla Model S – 2 241 egzemplarzy,
- Tesla Model X – 1 090 egzemplarzy,
- VW e-Up – 1 078 egzemplarzy,
- Hyundai Ioniq Electric – 883 egzemplarze,
- Nissan Leaf – 841 egzemplarze,
- Smart ForFour ED – 758 egzemplarzy,
- Mercedes B-klasy – 544 egzemplarze,
- Peugeot iOn – 269 egzemplarzy,
- Opel Ampera E – 231 egzemplarzy,
- Nissan e-NV200 – 202 egzemplarze,
- Citroen C-zero – 177 egzemplarzy,
- Ford Focus Electric – 44 egzemplarze,
- Mitsubishi i-MiEV – 35 egzemplarzy,
- Pozostałe – 604 egzemplarze.
W zestawieniu pojawiły się dwa auta dostawcze: StreetScooter oraz Nissan e-NV200. Zdecydowaliśmy się je umieścić, ponieważ wolumeny sprzedaży są zauważalne – choć w rzeczywistości bardziej uczciwie byłoby przenieść auta do osobnego rankingu samochodów dostawczych.
> NIEMCY. Najchętniej kupowane samochody elektryczne i hybrydy plug-in [grudzień 2017]
|REKLAMA|
|/REKLAMA|