Czy można kupić ładowaną z gniazdka hybrydę (plug-in) „na zapas”, żeby do- i z pracy jeździć w trybie czysto elektrycznym, a w dłuższej trasie korzystać też z silnika spalinowego? Z jaką szybkością trzeba jechać, żeby samochód nie uruchomił silnika spalinowego? Odpowiedź nie jest wcale taka prosta i bardzo zależy od producenta i warunków.

Maksymalna szybkość w trybie elektrycznym dla różnych hybryd plug-in

Wszystkie dane pochodzą od producentów, z artykułów w mediach motoryzacyjnych lub z forów dyskusyjnych. Opisywana przez nas szybkość jest szybkością maksymalną przy powolnym jej zwiększaniu. Nagłe i mocne wciśnięcie pedału przyspieszenia w bardzo wielu wypadkach doprowadzi do natychmiastowego uruchomienia silnika spalinowego.

Spodziewamy się, że artykuł może być pomocy dla osób, które szukają auta na dojazdy do pracy, ale też na dłuższe wyprawy, samochody posortowaliśmy po zasięgu w trybie czysto elektrycznym, a nie po maksymalnej szybkości.

Volvo XC90 T8 PHEV: 72 km/h

Zasięg na baterii dla modelu 2017: 22,5 kilometra

Volvo twierdzi, że we trybie czysto elektrycznym jest w stanie poruszać się z szybkością do 125 kilometrów na godzinę (78 mph). Jednak doniesienia kierowców pokazują, że ten próg znajduje się znacznie niżej – przy 72 kilometrach na godzinę.

> Hybrydowe Volvo XC60 T8 – moc 400 KM, baterie 10,4 kWh, zasięg 25-40 km

Mitsubishi Outlander PHEV: 120 km/h

Zasięg na baterii: 35 kilometrów

Maksymalna szybkość samochodu w trybie czysto elektrycznym to 120 kilometrów na godzinę, choć w wersji amerykańskiej pojawia się wartość 119 kilometrów na godzinę (74 mph) – ale zapewne wynika to z różnic w zaokrąglaniu wartości.

> Mitsubishi Outlander PHEV, czyli: CZY WARTO wybrać hybrydę plug-in

Zgodnie z pomiarem jednego z naszych Czytelników, włączenie silnika spalinowego nastąpiło przy 125 km/h (licznikowe ok. 130 km/h):

Toyota Prius PHV (w Stanach: Prime): 135 km/h

Zasięg na baterii dla modelu 2017+: 40,2 kilometra

Toyota Prius PHV w trybie czysto elektrycznym osiąga maksymalnie do 135 kilometrów na godzinę, choć w polskich testach rozsądni kierowcy regularnie uzyskują około 50 kilometrów w trybie czysto elektrycznym.

> WIERUSZEWSKI: Toyota Prius plug-in – TEST, opinie, cena, podsumowanie [WIDEO]

Kia Optima PHEV: 121 km/h*

Zasięg na baterii dla modelu 2017+: 46,7 kilometra

Szybkość maksymalna Kia Optima PHEV w trybie czysto elektrycznym to 121 km/h (75 mph).  Nie mamy pewności, czy dotyczy to również wersji kombi.

Honda Clarity: różnie, od 97 km/h

Zasięg na baterii dla modelu 2018+: 77,2 kilometra

W Hondzie Clarity – niedostępnej na polskim rynku – mówi się, że wartością graniczną jest 97 kilometrów na godzinę, ale przy wolnym wciskaniu pedału przyspieszenia można dojść do 129 i więcej kilometrów na godzinę wyłącznie w trybie elektrycznym.

Ważne są dwie adnotacje: kierowcy mówią, że pedał przyspieszenia ma odczuwalny „klik”, opór, powyżej którego uruchamia się silnik spalinowy. Poza tym aby przekroczyć 97 km/h w trybie elektrycznym, bateria musi być naładowana w co najmniej 60 procent.

BMW i3 REx (Range Extender): 150 km/h

Zasięg na baterii dla modelu 2017: 156 kilometrów

W trybie czysto elektrycznym BMW i3 REx może rozpędzić się do 150 kilometrów na godzinę – dokładnie tak samo, jak wersja bez dodatkowego spalinowego generatora prądu. Warto jednak dodać, że w trybie ładowania baterii z silnika spalinowego, szybkość maksymalna zostaje ograniczona do 90 km/h, a pojawiają się też doniesienia, że przy większych wzniesieniach spada nawet do około 72 km/h.

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Szybkie ładowarki na stacjach Lotosu

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 12 głosów Średnia: 4.8]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: