Robert Palin, pracownik Tesli odpowiedzialny za kwestie aerodynamiczne, wyznał na Facebooku, że koła mogą powodować największe opory powietrza hamujące samochód. Wszystko zależy od ich rozmiaru i kształtu.

Koła a opór powietrza

Robert Palin nawiązał w ten sposób do dekli Aero, które stosowane są w najnowszym Modelu 3 (patrz zdjęcie na górze). Jak twierdzi, ekipy, które zajmowały się projektem, włożyły w niego mnóstwo pracy – ale efekty widać na drodze. Według niezależnych doniesień, Tesla Model 3 zużywa podczas normalnej jazdy 15-16 kilowatogodzin (kWh) energii na 100 kilometrów. To absolutna światowa czołówka ekonomicznej jazdy, a mówimy przecież o dużym aucie segmentu D!

> Najbardziej oszczędne samochody elektryczne na świecie [RANKING Top 10]

Specjalista potwierdził, że koła mają największy wpływ na opory powietrza podczas jazdy. Nakładki Aero zamykają koło, a mimo to są lekkie, ponieważ nie stanowią części wykonanych z metalu felg. Dzięki temu z kolei można było inaczej zaprojektować (czyli odchudzić) felgi aluminiowe.

Dekle Aero stworzono w taki sposób, żeby nie wystawały poza koło. Co ciekawe, nakładki pierwotnie miały być jasne (srebrne), ale ciemna szarość wpadająca w czerń została wybrana przez osoby wyżej postawione.

> Zakryte koła w Tesli: brzydkie [FOTO], ale zwiększają zasięg o 4 do 9 procent

Warto poczytać: Tesla Model 3 aero wheels explained by the automaker’s former head of aerodynamics

Zdjęcie otwierające: koła Aero z nakładkami i bez nich (c) OCDetailing  / YouTube

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Koniec tylko spalinowych Peugeotów w 2025 roku – zalajkuj i ZOBACZ

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 4]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: