Według danych podanych przez niemiecki Federalny Urząd ds. Ruchu Drogowego (KBA), w 2017 roku 0,7 procent samochodów osobowych zarejestrowanych w Niemczech stanowiły auta elektryczne, co stanowi liczbę 25 056 egzemplarzy. W stosunku do roku 2016 ta liczba urosła o 119,6 procent.
Samochody elektryczne a reszta świata
Spis treści
Co ciekawe, niewiele większa była liczba hybryd ładowanych z gniazdka – 29 439 egzemplarzy. Wszystkich hybryd zarejestrowano łącznie 84,7 tysiąca egzemplarzy, co stanowiło 2,5 procent całego rynku. Znacznie gorzej natomiast wypadły auta zasilane LPG i CNG/LNG – tych pierwszych zarejestrowano 4 400 egzemplarzy, tych drugich 3 723 egzemplarze.
> Niemcy. Samochody elektryczne TAŃSZE niż diesle, najdroższe plug-iny
Najpopularniejsze były samochody benzynowe, które stanowiły 57,7 procent wszystkich rejestracji. Duży spadek zanotowały natomiast diesle: w 2017 roku stanowiły 38,8 procent rynku, podczas gdy jeszcze w 2016 roku – aż 45,9 procent rynku.
Marki z wzrostami, marki ze spadkami
Największy procentowo wzrost liczby rejestracji zanotowała Tesla, która w 2017 roku w stosunku do roku 2016 zdobyła dodatkowe 74,6 procent nabywców. Duży wzrost miała też Alfa Romeo (+42 procent rok do roku, r/r). Najbardziej spadło DS-owi (-24,4 procent r/r) oraz Hondzie (-20,3 procent r/r).
Spadek odnotował też Volkswagen (-3,3 procent r/r), ale pozostał liderem całego rynku – aż 18,4 procent wszystkich rejestrowanych aut stanowiły auta tego producenta.
Warto przeczytać: Jahresbilanz Elektroauto- & Hybridauto-Zulassungen 2017
|REKLAMA|
|/REKLAMA|