Fundusze unijne nie będą już mogły zostać wykorzystane do zakupu autobusów z silnikami Diesla. Promowane mają być pojazdy ekologiczne; wkrótce wyjaśni się, czy będą to tylko autobusy elektryczne, czy może też zasilane wodorem albo CNG/LNG.

Unia nie chce diesli

W programie Infrastruktura i Środowisko zatwierdzonym przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju, a wspieranym z funduszy unijnych, wprowadzono zakaz dotacji dla autobusów z silnikami Diesla. I należy spodziewać się, że one już nie wrócą – gminy zainteresowane wymianą taboru autobusowego, powinny rozważać bardziej ekologiczne rozwiązania.

> Poczta Polska będzie testować elektryczne dostawczaki Nissan, Renault i… Melex

Jak podaje Puls Biznesu, wiadomo, że dofinansowania będą dostępne dla organizacji i samorządów kupujących autobusy elektryczne oraz infrastrukturę do ładowania.

Można się też spodziewać – ale na razie to spekulacje – że wsparcie uzyskają także ci, którzy zainwestują w autobusy zasilane gazem ziemnym (CNG/LNG) albo wodorem. W tym ostatnim przypadku jednak problemem może być brak dostępności odpowiednio czystego wodoru w Polsce oraz gigantyczne koszty uruchomienia stacji tankowania gazu.

Na zdjęciu: elektryczny Solaris Urbino 18 czwartej generacji z rozłożonym pantografem (c) Solaris

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować reklamy poniżej: