BMW oficjalnie poinformowało, że nawiązało współpracę z tureckim producentem niewielkich autobusów, firmą Karsan. Baterie i zespoły napędowe BMW i3 zostaną wykorzystane w małym autobusie miejskim Jest Electric – trafią do niego najnowsze pakiety o pojemności 120 Ah.

Elektryczny autobus Jest Electric z zespołem napędowym BMW i3

Autobus Jest Electric może wykorzystać do dwóch pakietów bateryjnych o pojemności 44 kWh każdy – to najnowsze baterie, które pojawiły się w BMW i3 2019. Zasięg autobusu ma wynieść wtedy do 210 kilometrów, co powinno pozwolić mu na funkcjonowanie przez łącznie 18 godzin, bez konieczności zatrzymywania się na ładowania.

> Czy można naładować samochód elektryczny ciągnąc go na holu? Można – i to nieźle!

Miniautobus Karsan ma 6 metrów długości i mieści do 26 pasażerów. To o czterech pasażerów więcej niż w poprzedniej, spalinowej wersji. Autobus jest niskopodłogowy, więc pozwala na łatwy dostęp dla osób z wózkami i na wózkach. Firma ma zamiar sprzedawać go w Turcji oraz poza granicami kraju.

Baterie i zespoły napędowe eDrive – już wkrótce piątej generacji: BMW i3 nadal w grze! W 2021 roku BMW chce mieć elektryczne i3, Mini Electric, iX3, i4 oraz iNext – nie trafiły do autobusu przypadkiem. Już wcześniej BMW pochwaliło się, że napędzają one elektryczną łódź oraz dostawczaki StreetScooter, które weszły do służby w DHL.

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]