Narodowe Centrum Badań i Rozwoju otworzyło koperty ze zgłoszeniami do projektu budowy polskich autobusów elektrycznych E-Pola. Wśród zainteresowanych są między innymi Autosan, Volvo Polska, Solaris Bus & Coach czy Ursus Bus.
Polskie autobusy elektryczne E-Pola
Autobusy E-Pola dla polskich miast chce zbudować dziewięć firm i konsorcjów:
- Riot sp. z o.o.
- Konsorcjum Autosan sp. z o.o., Instytut Elektrotechniki z Warszawy, WB Electronics S.A., Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Urządzeń Mechanicznych „Obrum” sp. z o.o.
- Konsorcjum Volvo Polska i Volvo Bus Corporation
- Medcom sp. z o.o.
- Politechnika Śląska w Gliwicach
- Solaris Bus & Coach
- Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP
- PBG Operator sp. z o.o.
- Konsorcjum Ursus Bus, Ursus S.A., Zakład Elektroniki Przemysłowej „Enika” sp. z o.o., Innovative Trade and Product Strategies sp. z o.o., ITM Poland S.A.
Wśród zainteresowanych są więc zarówno firmy znane, ze sporym doświadczeniem w produkcji autobusów, jak też organizacje niezbyt rozpoznawalne.
> NCBR ufunduje autobusy elektryczne E-Pola polskim miastom [SPIS MIAST]
Co będzie dalej? NCBR zweryfikuje teraz zgłoszenia, a zwycięzca lub zwycięzcy zostaną nagrodzeni kontraktem na wyprodukowanie 600 autobusów elektrycznych, ewentualnie zasilanych wodorem. Pojazdy trafią do samorządów, dzięki czemu w wybranych miastach tabor zostanie unowocześniony. Z kolei Narodowe Centrum Badań i Rozwoju ma się wzbogacić o uniwersalne, modułowe projekty autobusów elektrycznych.
Komunikat NCBR można znaleźć tutaj.