Mercedes zaprezentował elektryczny autobus eCitaro i zapowiada baterie ze stałym elektrolitem

Daimler oficjalnie zaprezentował dziś elektrycznego Mercedesa Citaro / eCitaro. Autobus wyposażono w baterię o pojemności 243 kWh zbudowaną z dziesięciu modułów po około 25 kWh każdy. Część z nich zamontowano na dachu.

Elektryczny autobus według Daimlera

Daimler obiecuje (źródło), że eCitaro jest w stanie przejechać „150 kilometrów latem” i „do 250 kilometrów w idealnych warunkach”. Producent podkreśla, że w stosunku do wersji spalinowej, zapotrzebowanie na energię elektryczną w układzie ogrzewania, chłodzenia i klimatyzacji zmniejszono o 40 procent, co znacząco odbiło się na zasięgu pojazdu.

Autobus ładowany jest z użyciem złącza CCS Combo 2, ale firma rozważa również wariant z pantografem. Silniki napędowe ulokowane są blisko kół, każdy dysponuje mocą 170 KM (125 kW) i momentem obrotowym 485 Nm.

Daimler zapowiada, że w ciągu kilku lat zwykłe baterie litowo-jonowe w autobusie zostaną zastąpione przez wersję ze stałym elektrolitem (ang. solid-state). Przy pojemności 400 kWh autobus ma spełniać 70 procent swoich zadań bez konieczności doładowywania w trakcie pracy.

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Podziel się ze znajomymi:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]