Według informacji podawanych przez Puls Biznesu, w podwrocławskich Kobierzycach ma powstawać aż 70 GWh baterii rocznie. O rozmiarach produkcji niech świadczy fakt, że do września bieżącego roku taka ilość ogniw elektrycznych była zaplanowana na wszystkie fabryki LG Chem na świecie (!).

Gigantyczna fabryka LG Chem pod Wrocławiem

Nie dalej jak dwa miesiące temu donosiliśmy, że LG Chem planuje zwiększenie produkcji ogniw we wszystkich fabrykach na świecie z 70 do 90 GWh. Liczba robi piorunujące wrażenie: 90 GWh powinno wystarczyć na wyposażenie 1,8 miliona samochodów elektrycznych w baterie o pojemności 50 kWh – to ilość energii wystarczająca nie tylko na jazdę po mieście, lecz też na krótsze trasy.

> LG Chem zwiększa plany dotyczące produkcji ogniw. W 2020 roku więcej niż cały rynek w 2015!

Plany nie utrzymały się zbyt długo. Według doniesień Pulsu Biznesu, w samej tylko fabryce pod Wrocławiem ma być wytwarzanych 70 zamiast obecnych 10 GWh ogniw rocznie. A przecież producent ma jeszcze zakłady produkcyjne w Ochang i Ulsan (Korea Południowa) oraz Michigan (Stany Zjednoczone).

70 zamiast 10 GWh, 6 tysięcy pracowników zamiast 1,7 tys.

Według oficjalnych deklaracji sprzed kilku miesięcy fabryka w Kobierzycach miała pochłonąć nawet 4,5 miliarda złotych inwestycji i dać pracę ponad 1,4 tysiącom osób. Jednak już dziś pracuje w niej 1,7 tysiąca osób, a do 2021 roku ma ich być aż 6 tysięcy!

Produkowane w polskich fabrykach LG Chem ogniwa trafiają do Audi e-tron, Porsche Taycan, a także samochodów Daimlera (Mercedes, Smart), Renault, Jaguara i Volvo. Jest wysoce prawdopodobne, że Audi e-tron GT, które zadebiutuje 28 listopada 2018 roku, ma baterie LG Chem pochodzące właśnie z podwrocławskich linii produkcyjnych.

> Oto Audi e-tron GT na bazie Porsche Taycan – czyli limuzyna do walki z Teslą Model S [WIDEO]

Kolejna fabryka LG Chem również w Polsce?

To nie wszystko. Jak informuje ORPA, Komisja Europejska szacuje, że rynek baterii będzie w 2025 roku wart 250 miliardów euro (równowartość ponad 1 biliona złotych). Zapotrzebowanie na ogniwa elektryczne w samej tylko Europie ma wynosić 200 GWh, czyli równowartość 4 milionów samochodów z bateriami o pojemności 50 kWh.

Właśnie z tego powodu LG Chem ma się ponoć „rozglądać” po Polsce w poszukiwaniu kolejnej lokalizacji fabryk baterii. Jej budowa ma się rozpocząć do połowy 2019 roku, a pod uwagę brana jest rzekomo zachodnia część kraju oraz kraje z Polską sąsiadujące.

Inne wielkie fabryki w Europie

Kiedy LG Chem dopnie swego ze zwiększeniem produkcji pod Kobierzycami, będzie to największa fabryka baterii w Europie i jedna z większych na świecie. Konkurencyjny Northvolt chce w Szwecji wytwarzać 32 GWh ogniw. Z kolei Tesla przy zakładanym poziomie produkcji wynoszącym 10 tysięcy egzemplarzy Modeli 3 tygodniowo powinna wytwarzać co najmniej 41,6 GWh ogniw 21700 (2170).

> Tesla chce przyspieszyć z Modelem 3: 1 000 samochodów dziennie. Największa fabryka na świecie: 5 600 aut/doba

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 9 głosów Średnia: 4.4]