Amerykański Cummins i rosyjski Kamaz podpisały porozumienie, które pozwolą Kamazowi na unowocześnienie linii produktów. Dzięki podzespołom Cumminsa, Kamaz będzie produkował elektryczne autobusy, ciężarówki średniego zasięgu oraz hybrydowe ciężarówki przeznaczone do transportów na największe odległości.

Elektryczne ciężarówki Kamaz: 3… 2… 1… start!

Kamaz znany jest przede wszystkim z dużych ciężarówek napędzanych silnikami Diesla, które funkcjonują bezawaryjnie nawet w warunkach syberyjskich mrozów (i roztopów!). Firma współpracuje z Cumminsem od 2006 roku, w ramach joint-venture produkuje silniki Cummins ISB oraz Cummins ISL.

Memorandum o współpracy ma rozszerzyć kooperację o napędy hybrydowe i elektryczne. Kamaz chce wprowadzić na rynek zelektryfikowane autobusy i ciężarówki, a Cummins stworzy do nich elektryczne zespoły napędowe. Z kolei rozwiązania hybrydowe trafią do najcięższych samochodów. Wszystko po to, by zbadać potencjał rynku i odpowiedzieć na rosnące zapotrzebowanie.

Ruch Kamaza jest godny pochwały. Unia Europejska pracuje nad zaostrzeniem norm emisji dla samochodów ciężarowych, podobne decyzje podejmowane są w Indiach i w Chinach. Gdyby Kamaz nie zdecydował się na elektryfikację pojazdów, stopniowo odciąłby się od wszystkich rozwijających się rynków.

> Oto Vera: autonomiczny, elektryczny ciągnik siodłowy Volvo Trucks. Wizja na rok 2025? 2028?

|REKLAMA|



|/REKLAMA|

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]