Doskonałe wieści z Francji! Jak podaje portal LesEchos, Grupa PSA przygotowuje się do pełnej elektryfikacji wszystkich vanów i samochodów dostawczych. Pierwsze na rynku mają się pojawić dwa elektryki: Peugeot Expert oraz Citroen Jumpy. Baterie zostaną zamontowane pod podłogami samochodów.

Elektryczne samochody dostawcze Citroen i Peugeot w połowie 2020 roku

Pierwsze zelektryfikowane warianty Peugeota Experta i Citroena Jumpy mają pojawić się w połowie 2020 roku. Dodajmy, że ten sam model sprzedawany jest także jako Fiat Scudo, Toyota ProAce, a w wariantach osobowych – Citroen SpaceTourer i Peugeot Traveller. Nic nie będzie więc stało na przeszkodzie, żeby modele elektryczne pojawiły się również u innych producentów [spekulacje www.elektrowoz.pl].

Peugeot Expert / Peugeot e-Expert / Peugeot Expert Electric ma trafić do oferty w 2020 roku (c) Grupa PSA

Ile będzie kosztował elektryczny Citroen Jumpy? Producent chce ustalić raty leasingowe na poziomie identycznym, jak w przypadku wersji spalinowych (c) Grupa PSA

Jak mówi Gilles Le Borgne, wiceprezes ds. inżynierii i szef działu badawczo-rozwojego w Grupie PSA, zapowiedź elektryfikacji to odpowiedź na zmiany na rynku. Le Borgne nie widzi żadnych szczególnych problemów w montażu baterii pod podłogą auta (źródło). Dodajmy, że identyczne rozwiązanie zastosował także chiński Maxus EV80 (wideo 360 stopni, możesz zatrzymać klatkę i rozejrzeć się dookoła chwytając film myszką albo poruszając smartfonem):

Samochody elektryczne lepsze niż hybrydy plug-in

Inny przedstawiciel Grupy PSA uważa, że zaoferowanie samochodów czysto elektrycznych to rozwiązanie lepsze niż dostarczenie hybryd plug-in, choć firma nie wyklucza zastosowania mechanizmów uproszczonej hybrydy (mild-hybrid). Auta mają służyć na końcu łańcucha dostaw (ang. last mile), a producent chce tak dobrać baterie, by zaspokoić potrzeby 85 procent klientów. Rozważane są dwa warianty pojemności.

> Elektryczny Citroen C4 ma być gotowy w 2020 roku. Zetrze się z VW ID.

Sprzedaż osobowych samochodów elektrycznych we Francji zatrzymała się, ale elektryczne dostawczaki wyskoczyły do góry. W pierwszej połowie 2018 roku wzrost wyniósł 41 procent (3,7 tysiąca aut). To już 1,5 procent rynku. Grupa PSA chce działać agresywnie, żeby walczyć z dominacją Renault – raty leasingowe aut elektrycznych i spalinowych mają zostać ustalone na tym samym poziomie, by zakup aut na prąd był tym atrakcyjniejszy dla właścicieli firm.

Wszystkie samochody dostawcze i vany Grupy mają zostać zelektryfikowane do 2025 roku.

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]