Na lotnisku w Helsinkach Fortum zaprezentowało awionetkę Pipistrel Alpha Electro. Testy elektrycznego samolotu mają pozwolić firmie na zdobycie doświadczeń w segmencie infrastruktury do ładowania samolotów przyszłości.

Samoloty elektryczne = ciszej i taniej niż spalinówki

Fortum to fińska firma energetyczna, która bardzo intensywnie rozwija się w segmencie elektromobilności: od kilku lat uruchamia i obsługuje stacje ładowania samochodów elektrycznych, a teraz rozszerza działalność o transport lotniczy.

> Samolot elektryczny Bye Aerospace: 3,5 godziny lotu na baterii!

Skąd pomysł na inwestowanie w samoloty elektryczne? Według przedstawicieli Fortum w małych statkach powietrznych silniki elektryczne są najbardziej efektywnym rozwiązaniem. Przy większych samolotach rozsądniejsze (na razie?) wydają się rozwiązania hybrydowe, a więc elektryczno-spalinowe.

Testowany przez Fortum samolot to Pipistrel Alpha Electro, który wyposażony jest w ważący 14 kilogramów silnik elektryczny o mocy 116 KM (85 kW). Znajdująca się na pokładzie bateria ma 17 kWh pojemności, co wystarczy z zapasem na godzinny lot treningowy. Dla bezpieczeństwa pasażerów baterię zdublowano – łączna pojemność wszystkich akumulatorów to 34 kWh.

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]