Airbus, Rolls-Royce i Siemens ogłosiły rozpoczęcie prac nad projektem hybrydowego samolotu pasażerskiego E-Fan X z trzeba silnikami turboodrzutowymi i jednym elektrycznym. Pierwsze testowe loty samolotu mają się odbyć już w 2020 roku!

Hybrydowy samolot Airbusa

Aby nie rzucać się od razu na głęboką wodę, w samolocie pojawi się tylko jeden silnik elektryczny o mocy 2 megawatów. Ma on wspomagać silniki turboodrzutowe podczas startu i wznoszenia. Można się domyślać, że przy lądowaniu jego rolą będzie generowanie energii gromadzonej w bateriach.

Samolot zostanie wyposażony w baterie o pojemności 2 000 kilowatogodzin (kWh), czyli 2 megawatogodzin (MWh). Dla porównania produkowane obecnie samochody osobowe mają baterie o pojemności nie większej niż 100 kWh. Oprócz tego na pokładzie pojawi się też generator energii o mocy 2 megawatów (MW) napędzany turbiną gazową.

Airbus ma odpowiadać w projekcie za ogólny projekt samolotu oraz integrację wszystkich komponentów. Siemens opracuje olbrzymi silnik elektryczny oraz elektronikę sterującą, a Rolls-Royce dopracuje zastosowanie silnika w powietrzu.

Zdjęcie otwierające: (c) Airbus

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Jak wygląda elektryczne BMW X3? TAK – zalajkuj i ZOBACZ:

Warto przeczytać: Exclusive: Tesla Model 3 Long Range First Test

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]