Niemiecki kanał YouTube nextmove przeprowadził autostradowy test zasięgu Tesla Model 3 na pętli dookoła Lipska. Oszacowano, że przy szybkości 120 km/h samochód byłby w stanie przejechać aż 450 kilometrów na baterii! Realny zasięg (EPA) Tesla Model 3 Long Range to 499 km.

Test zasięgu Tesla Model 3 przy 120 km/h i 150 km/h

Nextmove testowało samochód na pętli dookoła Lipska jadąc w taki sposób, w jaki auto testowaliśmy także my – to jest starając się utrzymać określoną szybkość, czy to ustawiając ją na tempomacie, czy operując pedałem przyspieszenia samodzielnie. Nie zawsze udało się to osiągnąć, co widać zresztą na czerwonym wykresie w lewym dolnym rogu ilustracji:

Mimo to wyniki samochodu okazały się zaskakująco dobre. Zasięg Tesla Model 3 przy 120 km/h to 450 kilometrów, przy 150 km/h – 315 kilometrów. Przy czym zasięgi są wyliczone na podstawie pojemności baterii i zużycia energii podczas testowej pętli.

> Optymalna szybkość podróży Tesla Model X? Bjorn Nyland: około 150 km/h

Zasięg Tesli 3 optymalny przy 120 km/h, spory przy 150 km/h

Szczególnie ciekawy jest zasięg przy 120 km/h wynoszący 450 km, ponieważ mocno wystaje on ponad niebieską linię trendu wyznaczoną pomiędzy wartościami skrajnymi. Skąd wzięliśmy pomiar zasięgu auta wynoszący 501 kilometrów widoczny na słupku po lewej stronie? Z testu, który przeprowadził Bjorn Nyland – udało mu się przejechać 500,6 kilometra na baterii.

Przy 150 km/h Tesla Model 3 wypada lepiej niż dwusilnikowa Tesla Model S P85D, która przy tej szybkości przejeżdża 294 kilometry na jednym ładowaniu. A Tesla 3 – 315 kilometrów.

Inne samochody elektryczne kontra Tesla

Aby porównanie było pełne, na wykresie umieściliśmy też BMW i3s oraz Nissana Leafa 2. generacji. W odróżnieniu od pomiarów dla Tesli, widoczne na obrazku słupki (liczby) pokazują wyliczony zasięg przy średniej szybkości jazdy – dla Tesli są to wartości „staram się utrzymać/ustawiam na tempomacie”, które zwykle są o 15-30 procent wyższe.

Autostradowe zasięgi samochodów elektrycznych w zależności od szybkości jazdy. BMW i3s oraz Nissan Leaf – średnie wartości szybkości na danej trasie. Tesla Model 3 i Tesla Model S – wartości szybkości „staram się tyle trzymać”, czyli ustawiane na tempomacie. Pomiary: www.elektrowoz.pl, Bjorn Nyland, nextmove, Horst Luening, kompilacja wyników: (c) www.elektrowoz.pl

Jednak nawet po uwzględnieniu poprawki na wartości średnie kontra „staram się utrzymać”, samochody z bateriami do 40 kWh wypadają bardzo słabo. Jeśli zdecydujemy się utrzymywać autostradowe szybkości w BMW i3s lub Nissanie Leafie, wyjazd nad morze będzie wiązał się z co najmniej dwoma postojami na ładowanie.

W wypadku Tesli postojów nie będzie wcale albo będzie maksymalnie jeden.

Materiały źródłowe:

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]