Oficjalny realny zasięg Hyundaia Kona Electric to 415 kilometrów na jednym ładowaniu. Jednak Bjorn Nyland lubi spokojną jazdę i postanowił sprawdzić, jak elektryczny Hyundai poradzi sobie przy umiejętnym operowaniu pedałem przyspieszenia Efekt? 510 kilometrów na baterii i obliczenia, które wskazują, że akumulatory trakcyjne Kona Electric mają 68-70 kWh pojemności brutto!

Test zasięgu Hyundaia Kona Electric przy spokojnej jeździe

Przy baterii naładowanej do pełna licznika auta informował o możliwości przejechania 489 kilometrów na baterii.

Realny zasięg Hyundaia Kona Electric podawany przez liczniki samochodu (c) Bjorn Nyland / YouTube

Nyland pierwotnie chciał wykorzystać tryb Eco+ – który włącza się przytrzymując przycisk Drive Mode na konsoli środkowej – zrezygnował jednak z tego zamiaru, gdy okazało się, że Eco+ wyłącza klimatyzację. Zdecydował się na tryb Eco, co zwiększyło prognozowany zasięg do 499 kilometrów.

Jak włączyć najbardziej oszczędny tryb Eco+ w Hyundaiu Kona Electric? Wystarczy przytrzymać przycisk Drive Mode na konsoli środkowej (c) Bjorn Nyland / YouTube

Podczas jazdy na liczniku samochodu ujawniła się ciekawa funkcja. W trybie odzyskiwania energii – przy nodze zdjętej z gazu i zjeździe z wzniesienia – Hyundai Kona Electric informował o dodatkowym zasięgu, który uzyskano dzięki pozyskanej energii:

Kona Electric wyliczył, że zjazd z wzniesienia zgromadził energię, która pozwoli na przejechanie dodatkowych 240 metrów (c) Bjorn Nyland / YouTube

Zużycie energii przez podsystemy elektrycznego Hyundaia podczas spokojnego zjazdu z niewielkiego wzniesienia. Na dolnym pasku zużycie energii od momentu włączenia samochodu (c) Bjorn Nyland / YouTube

Pierwsze ostrzeżenie o rozładowującej się baterii Kona Electric wystosował przy 8 procent baterii i 36 kilometrów pozostałego zasięgu. Warto dodać, że 8 procent pojemności to około 5 kWh, czyli całkiem spora ilość energii:

Drugie ostrzeżenie pojawiło się przy 3 procent, wtedy też włączył się Tryb żółwia. Co to znaczy? Samochód ograniczył pobór mocy, co uniemożliwiło gwałtowne przyspieszanie – na filmie widać jednak, że elektryczny Hyundai powoli i statecznie, ale jednak rozpędza się do co najmniej 50 km/h:

Zasięg: 510 km. Bateria 70 kWh, a nie 64 kWh?

Ostatnie 10 kilometrów Nyland pokonał powoli po lokalnych uliczkach, o czym warto pamiętać podczas drogowych testów. W trakcie testu zasięg Kona Electric na baterii wyniósł 510 kilometrów przy średnim zużyciu 12,7 kWh / 100 km. To oznacza, że już w chwili, gdy samochód zatrzymał się przy ładowarce, wykorzystał 64,77 kWh energii – a przecież bateria auta powinna mieć tylko 64 kWh pojemności!

Dalsze szybkie rachunki Nylanda wykazały, że całkowita dostępna pojemność baterii Hyundaia Kona Electric dla użytkownika to około 66 kWh. Pojemność brutto – z uwzględnieniem zapasu / bufora – wynosi zatem 68-70 kWh, co jest naprawdę imponującym wynikiem! Warto porównać go z testem Kia Niro EV i obejrzeć całe wideo:

|REKLAMA|



|/REKLAMA|

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 9 głosów Średnia: 4.6]