W kwietniu 2018 roku portal Samochody Elektryczne – www.elektrowoz.pl został odwiedzony przez 66,5 tysiąca Czytelników (uu, dane za Google Analytics) i zarobił niemal 1 226 złotych złotych z reklam internetowych Google AdSense.

Gdzie jesteśmy

Jesteśmy w Polsce największym portalem o samochodach elektrycznych. Z lekkim niedowierzaniem przyjmujemy naszą fantastyczną oglądalność, ponieważ cały rynek ludzi w Polsce zainteresowanych elektromobilnością oceniamy na maksymalnie 100 tysięcy osób.

Według danych Alexa.com nasza szacowna konkurencja wygląda dziś następująco:

  1. www.elektrowoz.pl – 6 489. miejsce w Polsce (Rank in Poland); 66,5 tysiąca Czytelników (unikalnych użytkowników, uu według Google Analytics) w kwietniu 2018,
  2. wysokienapiecie.pl – 6 945, około 62 tysiące uu*),
  3. samochodyelektryczne.org – 15 885, około 33 tysiące uu,
  4. orpa.pl – brak „Rank in Poland”, około 12 tysięcy uu,
  5. electricmobility.expert – brak „Rank in Poland”**), około 8,7 tys. uu,
  6. naprad.eu – brak „Rank in Poland”, około 4,3 tys. uu,
  7. samochodyelektryczne.news – brak „Rank in Poland”, około 4,2 tys. uu.

*) wszystkie dane oprócz www.elektrowoz.pl podajemy na podstawie szacunków redakcji oceniających ranking Alexa oraz kilka innych wskaźników,
**) brak wskaźnika „Rank in Poland” oznacza, że witryna jest zbyt mała, tj. notuje poniżej około 12-15 tysięcy uu miesięcznie.

Gwoli uczciwości należy jednak dodać, że mimo mocnego wzrostu „Rank in Poland” Aleksy (a więc wzrostu na tle rynku), miesiąc do miesiąca odnotowaliśmy spadek o 6,8 tysiąca uu.

Zarobki

Na tle powyższych danych ciekawe są przychody z Google AdSense. W kwietniu było to niecałe 1,1 tysiąca złotych, podczas gdy w kwietniu udało się nam osiągnąć 1 226 tysiąca złotych.

Facebook

Na koniec kwietnia mieliśmy 1 068 osób lubiących stronę. W kwietniu wzrost był wyłącznie organiczny, nie wydaliśmy na promocję ani złotówki. Zrezygnowaliśmy ze strategii usuwania starszych postów uznając, że jest to nie fair względem Czytelników, którzy je udostępnili. Każdy sam musi się zatroszczyć o prywatność na Fb.

Oto nasze statystyki z ostatniego tygodnia (ponieważ w tym zestawieniu nie da się przełączyć na widok miesiąca):

Elektrowoz.pl i SamochodyElektryczne.org to witryny, co do których mamy pewność, że nie wydają pieniędzy na promocję postów. Trans Info to portal, który zaczął się od fanpage pompującego następnie ruch na stronę WWW – to dla nas benchmark.

Dokąd zmierzamy

Przy planowaniu wzrostu trudno równać w dół, dlatego od początku kwietnia zaczęliśmy się porównywać do portali piszących o samochodach spalinowych. Zakładamy, że w najbliższych dwóch-trzech miesiącach największymi wyzwaniami, które przed nami stoją, są:

  1. przebić poziom oglądalności Samar.pl (dziś: ok. 100 tysięcy uu miesięcznie),
  2. utrzymać oglądalność i przychody na rozsądnym poziomie w okresie letniego dołka (maj-lipiec).

Oto nasze cele w liczbach:

  1. v10.pl – 2 189 „Rank in Poland”
  2. Autogaleria.pl – 3 003 „Rank in Poland”,
  3. auto-motor-i-sport.pl – 3 459 „Rank in Poland”,
  4. Samar.pl – 4 034 „Rank in Poland”.

Na horyzoncie majaczą nam się wielkie portale motoryzacyjne, jak na przykład Autocentrum.pl (231 „Rank in Poland”). Jednak osiągnięcie tego poziomu oglądalności nie będzie możliwe bez zwiększenia rynku samochodów elektrycznych oraz dodatkowych inwestycji w portal.

Słowo na koniec

Jak to zwykle w branży wydawniczej, trzeba być elastycznym i gotowym do ciągłej zmiany. Od maja zaczynamy się zmieniać.

Oprócz tego nadal i nieustająco namawiamy wszystkich do podobnych inicjatyw, do prowadzenia witryn, portali, tworzenia aplikacji związanych z elektromobilnością, ponieważ na rynku jest olbrzymia przestrzeń do zagospodarowania.

Zapraszamy również do wykorzystywania łamów www.elektrowoz.pl do promocji własnych biznesów i rozwiązań wykorzystujących ekologiczny transport. Nasza zasada: jeśli to, co robimy, okaże się sukcesem, niech skorzysta z niego jak najwięcej ludzi. Jeśli okaże się porażką – bierzemy ją na klatę.


  • Sporządził: wyd
  • Data: 2018-05-02
  • Wersja: 0.1 draft
  • Dla: wszyscy zainteresowani
  • Dostępność: publiczny / poufny

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]