Raport za październik 2017 dla www.elektrowoz.pl

    • Sporządził: rednacz
    • Data: 2017-11-02/03
    • Wersja: 0.2
    • Dla: wydawca, wszyscy zainteresowani
    • Dostępność: publiczny / poufny

1. Wstęp

Za nami trzy miesiące intensywnej pracy. Pracy, za którą zbieramy pochwały od Czytelników, ale – co dla nas najważniejsze – pracy, w której dostrzegamy sens. Czytelnicy ElektroWoz.pl jako pierwsi w Polsce dostali wyczerpujące omówienie nowego projektu Ustawy o elektromobilności, Czytelnicy ElektroWoz.pl bez problemu odróżniają kilowaty (moc ładowania, moc samochodu) od kilowatogodzin (pojemność baterii), Czytelnicy ElektroWoz.pl wreszcie wiedzą, dlaczego samochód elektryczny to dobry wybór.

Wierzymy, że Czytelniczka/Czytelnik ElektroWoz.pl bez problemu porusza się w świecie elektromobilności i potrafi podać rozsądne argumenty, dlaczego auta spalinowe muszą odejść do lamusa. Chcemy nadal żyć naszą pasją, promować ekologiczne rozwiązania, wspierać firmy wchodzące na rynek, pomagać Wam w wyborze samochodów elektrycznych lub hybryd plug-in, które będą idealnie dopasowane do Waszych potrzeb.

2. Statystyki

Jesteśmy zadowoleni z wyniku. We wrześniu 2017 osiągnęliśmy zasięg 5 296 Czytelników (uu, dane za Google Analytics). Październik 2017 bardzo pozytywnie nas zaskoczył:

2.1 Statystyki Google Analytics

W październiku 2017 r. witryna przyciągnęła 10 458 Czytelników (uu według Google Analytics). Oznacza to wzrost o 97 procent w stosunku miesiąc do miesiąca, czyli niemal idealne trafienie w założone wcześniej wzrosty.

Średni czas sesji spadł do 10:36 minuty i ciągle jest powyżej wartości, której docelowo się spodziewamy. Prognozujemy, że prędzej czy później średni czas sesji spadnie do 6-8 minut.

Liczba odsłon przekroczyła 53 tysiące, podczas każdej z sesji Czytelnik generuje średnio trzy odsłony.

2.2 Demografia

BARDZO nas cieszy, że zapowiadany w poprzednim miesiącu nacisk na popularyzację (a nie specjalizację) wiedzy przyniósł efekty. Profil demograficzny naszego Czytelnika wyraźnie drgnął, a liczba Pań na stronie www.elektrowoz.pl wzrosła o prawie 25 procent w stosunku do września:

Zależy nam, żeby kobiety – jako decydujące o pieniądzach i akceptujące wydatki – docelowo stanowiły około 20-30 procent Czytelników ElektroWoz.pl.

Po naszym Facebooku i danych Google Analytics szacujemy, że co najmniej 70-80 procent Czytelników ElektroWoz.pl to osoby, które stoją przed zakupem samochodu elektrycznego. Pozostałe 20 procent to ludzie, którzy już takie auta mają. Staramy się trafiać w gusta obu grup, stąd w witrynie zarówno dział z newsami, jak i porady dotyczące samochodów, które są już na rynku.

3. Social media

Miesiąc zakończyliśmy 447 osobami, które zalajkowały fanpage:

Widzimy, że wzrost nam dość mocno przyhamował (górna część wykresu) oraz gubimy pojedyncze lajki (dolna część wykresu). Najwyraźniej moglibyśmy robić coś dużo lepiej, ale nie do końca uświadamiamy sobie, co to takiego. Ten temat zostawiamy sobie do zbadania w listopadzie.

W statystykach zbiorczych nic nas nie niepokoi (uwaga: 5.10-1.11). Osiągnęliśmy choćby 57,6 tysiąca zasięgu, co jest wynikiem dobrym nawet dla stron posiadających dwukrotnie większą liczbę fanów. Pomogło nam tutaj kilka zbiegów okoliczności, ale o szczegółach może innym razem:

4. Konkurencja

Naszą konkurencję sprawdzamy z użyciem narzędzia Alexa. Nie mamy dostępu do niczyjego Google Analytics  – choć nie mamy problemu z dzieleniem się takimi wynikami, jak widać – a przez ostatnie lata przetestowaliśmy Alexę jako całkiem wiarygodne źródło danych.

Do porównywania wykorzystujemy wskaźnik „Rank in Poland” (ranking w Polsce) Alexa.com. Oto zestawienie na dzień 3.11.2017 – pogrubione zostały witryny wyłącznie o samochodach elektrycznych:

  • Moto.pl – 380. miejsce w Polsce (wrzesień: 370, sierpień: 376. miejsce)
  • Samar.pl – 5 313 (IX: 4 100, VIII: 4 877)
  • Gramwzielone.pl – 7 643 (IX: brak pomiaru)
  • SamochodyElektryczne.org – 10 247 (IX: 5 348, VIII: 5 703)
  • www.elektrowoz.pl – 17 367 (IX: 15 359, VIII: za mały ruch w Polsce), Global Rank: 927 752 (IX: 1 409 468, VIII: 9 001 758)
  • motopodprad.pl – 20 519 (IX: 33 219, VIII: brak pomiaru)
  • OdnawialneZrodlaEnergii.pl – 34 060, (IX: 49 689, VIII: brak pomiaru)
  • Autostuff.pl – 46 248 (IX: 18 923, VIII: 22 294)
  • SwiatOZE.pl – 47 459 (IX: 62 651, VIII: brak pomiaru)
  • Moto3m.pl – 54 122 (IX: 40 482, VIII: 43 295)
  • orpa.pl – za mały ruch w Polsce, Global Rank: 6 442 101 (IX: 6 508 505, VIII: 5 657 912)
  • emobilitypoland.pl – za mały rych w Polsce, Global Rank: 7 787 462
  • eco-driving.info – za małych ruch w Polsce, Global Rank: 18 881 394 (IX: 12 848 490)
  • AutaElektryczne.pl – za mały ruch w Polsce, Global Rank: 15 484 495 (IX: 14 676 168, VIII: 8 255 540)
  • Elektromobilnosc.com – za mały ruch w Polsce, Global Rank: 18 881 463 (IX: 19 056 784, VIII: 19 064 333)
  • Elektromobilnosc.pl – Global Rank: 9 568 378 (IX: -)
  • Cleantechnica.pl – /zbyt mały ruch nawet do uzyskania Global Rank/

Po dwóch trzech miesiącach pracy nasze wyniki uważamy za bardzo satysfakcjonujące. Dobrze się trzymamy na DRUGIM MIEJSCU w Polsce. Nadal walczymy o dogonienie SamochodyElektryczne.org i Samar.pl . Jeśli nasze szacunki nie kłamią, obie witryny notują dziennie nie mniej niż 1,5 tysiąca, a nie więcej niż 5 tysięcy użytkowników. Ten poziom oglądalności powinniśmy osiągnąć w przeciągu około trzech miesięcy.

5. Wyniki finansowe

5.1 Koszty

Koszty działalności we wrześniu 2017 wyniosły (kwoty netto):

  • sprzęt IT: 0 zł
  • webdevelopment: ok. 1 200 zł
  • treści z kosztami autorskimi: 10 491 zł (średnio 39 zł netto za jeden kompletny artykuł)
  • social media: 2 480 zł (opieka + promocja za ok. 7 zł)
  • opieka IT: 3 200 zł (modyfikacja firewalla do czasowego blokowania podejrzanych zachowań)
  • łącze: 1 000 zł
  • koszty inne: 0 zł
  • SUMA: 18 361 zł

5.2 Przychody

Witryna zanotowała w październiku 2017 następujące przychody:

  • 61,07 zł z Google AdSense

Emisję reklam – jak widać na rysunku – rozpoczęliśmy późnym wieczorem 9 października, co oznacza, że w ciągu całego października mieliśmy szansę zarobić około 90 złotych. Nie jest to kwota szczególnie szalona, ale pozwala na błyskawiczne ocenienie zasięgów, które powinniśmy wypracować, żeby dojść do satysfakcjonującego nas poziomu przychodów wynoszącego około 1 000 zł netto dziennie.

Inna sprawa, że nie celujemy w tak wysokie zarobki wyłącznie z pomocą Google AdSense, choć, przyznajemy, to AdSense to wygodna forma zarobkowania, która potrafiła dawać nam satysfakcję:

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 8 głosów Średnia: 3.8]