Tesla Model 3 w częściach, czyli jak wygląda silnik, bateria, falownik

Na kanale Ingineerix pojawił się zbiór filmów pokazujących z bliska zespół napędowy, baterię i system chłodzący w Tesla Model 3. Z punktu widzenia miłośników tematu najciekawsza jest różnica między silnikiem elektrycznym Tesli a typowym silnikiem spalinowym.

Silnik Tesla Model 3 – szczegółowe wideo

Na zdjęciu na górze widać kompletną tylną oś Tesla Model 3 z kołami i silnikiem (srebrny), a właściwie całym zespołem napędowym samochodu, ponieważ w srebrnej obudowie zmieścił się też falownik, przekładnia czy chłodnica oleju. Przypomnijmy, że widoczny tutaj silnik Tesli 3 ma 261 KM mocy (192 kW) i 416 Nm momentu obrotowego, dysponuje więc niewiele gorszymi parametrami niż silnik 3.0 TFSI Audi.

> Audi rozpoczęło produkcję silników elektrycznych do e-tron w Győr

Warto go porównać z tym właśnie silnikiem spalinowym – oto podwozie Audi SQ5:

Sześciocylindrowy silnik 3.0 TFSI (z przodu) jest wyższy, szerszy i większy niż koła. Tuż za nim widoczna jest skrzynia biegów, z której wał napędowy prowadzi do tylnej osi. Sam tylny dyferencjał jest niewiele mniejszy niż cały zespół napędowy Tesla Model 3.

Warto obejrzeć:

Tylna oś z silnikiem Tesla Model 3 (c) Ingineerix

Silnik Tesla Model 3. Wraz z falownikiem (ang. inverter) ważył on niecałe 91 kilogramów (c) Ingineerix

Falownik Tesla Model 3 – to urządzenie zamienia prąd stały z baterii na prąd przemienny zasilający silnik samochodu (c) Ingineerix

System chłodzenia Tesla Model 3. W rurkach krąży glikol (c) Ingineerix

Bateria Tesla Model 3 (c) Ingineerix

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 25 głosów Średnia: 4.7]