Oto ranking zasięgów według procedury EPA olbrzymiej większości aut elektrycznych dostępnych na rynku. Zestawienie obejmuje wszystkie segmenty, od dwuosobowych aut miejskich (Smart, e.GO), przez małe vany (Nissan e-NV200, Citroen Berlingo Electric), normalne auta (VW e-Golf, Hyundai IONIQ Electric, Opel Ampera-e), aż po limuzyny i SUV-y.
Ranking zasięgów aut elektrycznych na jednym ładowaniu
Spis treści
Już na pierwszy rzut oka widać, że z punktu widzenia jak największego zasięgu, samochody dzielą się na Tesle (kolor indygo), prototypy / projekty / zapowiedzi, które chciałyby być Teslami (kolor biały) oraz całą resztę (pozostałe barwy).
> CENY: Nissan Leaf 2 – Polska będzie miała najdroższe samochody NA ŚWIECIE?! [porównanie]
Najmniejszy słupek na wykresie to jedyna hybryda plug-in w zestawieniu, Toyota Prius plug-in, która pojawiła się tutaj, by zobrazować, jak różnią się zasięgiem hybrydy plug-in i prawdziwe auta elektryczne.
Oto kody barwne skacząc od prawej:
- indygo – Tesla Model X, Tesla Model S, Tesla Model 3 Long Range (różne modele i roczniki),
- biały – zapowiadane, ale niedostępne w sprzedaży auta,
- złoty – Opel Ampera-e, Chevrolet Bolt, Chevrolet Spark,
- żółty – chiński BYD (różne roczniki e6),
- soczysty czerwony – Renault Zoe (różne modele i roczniki), inne Renaulty,
- mniej soczysty ceglasty czerwony – Nissan Leaf (różne modele i roczniki) i Nissan e-NV200,
- czarny jak chmura z Diesla – Volkswageny (e-up, e-Golf),
- limonkowy zielony – Hyundai IONIQ Electric,
- zielony – Kia, głównie Kia Soul,
- niebieski – BMW, głównie BMW i3,
- fioletowy – nieistniejąca CODA Automotive,
- jasnopurpurowy – Fiat 500e,
- pomarańczowy –
- szary – Mercedes (różne modele i roczniki),
- jasnoniebieski – Ford Focus (różne roczniki),
- purpurowy – Smart,
- jasnoczerwony – Mitsubishi i-MiEV,
- zielony – Citroen (różne modele i roczniki).
Ranking zasięgu samochodów elektrycznych według procedury EPA. Rynek podzielony jest na dwie części: wyżynę Tesli (po prawej) i dolinę pozostałych producentów. Samochodami wspinającymi się na wyżynę Tesli Renault Zoe (czerwony) i BYD e6 (żółty), wdrapały się tam już Chevrolet Bolt vel Opel Ampera (złoty) (c) www.elektrowoz.pl
Liderzy: Tesla Model S, Tesla Model 3, Tesla Model X, Opel Ampera-e
Absolutnymi liderami rankingu są Tesla Model S 100D i Tesla Model 3 Long Range. Niedługo później dołącza do nich Tesla Model X. Na tle całej nieistniejącej konkurencji (samochody oznaczone gwiazdką (*) pozytywnie wyróżniają się Chevrolet Bolt znany również jako Opel Ampera-e, które przy umiejętnej jeździe dobijają do 382 kilometrów według EPA, co oznacza około 300-330 w realnym życiu.
> Jak przeliczać kilowatogodziny (kWh) energii w samochodzie elektrycznym na litry paliwa?
A oto powyższe zestawienie w postaci tabelki. Im bardziej zielono, tym lepiej:
(c) www.elektrowoz.pl
Ranking zasięgu samochodów elektrycznych – segmenty
To samo zestawienie możesz też obejrzeć rozbite na poszczególne segmenty. Oto one:
-
Ranking zasięgu samochodów elektrycznych – segment A (najmniejsze auta miejskie, np. Smart)
-
Ranking zasięgu samochodów elektrycznych – segment B (małe auta miejskie, np. BMW i3)
-
Ranking zasięgu samochodów elektrycznych – segment C (auta kompaktowe, np. Nissan Leaf)
-
Ranking zasięgu samochodów elektrycznych – segmenty D i E (auta „normalne”, np. VW e-Golf)
-
Ranking zasięgu dostawczych samochodów elektrycznych / vanów
-
Ranking zasięgu samochodów elektrycznych segmentu S (np. Tesla Model S)
-
Ranking zasięgu elektrycznych pełnowymiarowych SUV-ów (np. Tesla Model X)
|REKLAMA|
|/REKLAMA|