Oto ranking zasięgów według procedury EPA olbrzymiej większości aut elektrycznych dostępnych na rynku. Zestawienie obejmuje wszystkie segmenty, od dwuosobowych aut miejskich (Smart, e.GO), przez małe vany (Nissan e-NV200, Citroen Berlingo Electric), normalne auta (VW e-Golf, Hyundai IONIQ Electric, Opel Ampera-e), aż po limuzyny i SUV-y.

Ranking zasięgów aut elektrycznych na jednym ładowaniu

Już na pierwszy rzut oka widać, że z punktu widzenia jak największego zasięgu, samochody dzielą się na Tesle (kolor indygo), prototypy / projekty / zapowiedzi, które chciałyby być Teslami (kolor biały) oraz całą resztę (pozostałe barwy).

> CENY: Nissan Leaf 2 – Polska będzie miała najdroższe samochody NA ŚWIECIE?! [porównanie]

Najmniejszy słupek na wykresie to jedyna hybryda plug-in w zestawieniu, Toyota Prius plug-in, która pojawiła się tutaj, by zobrazować, jak różnią się zasięgiem hybrydy plug-in i prawdziwe auta elektryczne.

Oto kody barwne skacząc od prawej:

  • indygo – Tesla Model X, Tesla Model S, Tesla Model 3 Long Range (różne modele i roczniki),
  • biały – zapowiadane, ale niedostępne w sprzedaży auta,
  • złoty – Opel Ampera-e, Chevrolet Bolt, Chevrolet Spark,
  • żółty – chiński BYD (różne roczniki e6),
  • soczysty czerwony – Renault Zoe (różne modele i roczniki), inne Renaulty,
  • mniej soczysty ceglasty czerwony – Nissan Leaf (różne modele i roczniki) i Nissan e-NV200,
  • czarny jak chmura z Diesla – Volkswageny (e-up, e-Golf),
  • limonkowy zielony – Hyundai IONIQ Electric,
  • zielony – Kia, głównie Kia Soul,
  • niebieski – BMW, głównie BMW i3,
  • fioletowy – nieistniejąca CODA Automotive,
  • jasnopurpurowy – Fiat 500e,
  • pomarańczowy –
  • szary – Mercedes (różne modele i roczniki),
  • jasnoniebieski – Ford Focus (różne roczniki),
  • purpurowy – Smart,
  • jasnoczerwony – Mitsubishi i-MiEV,
  • zielony – Citroen (różne modele i roczniki).

Ranking zasięgu samochodów elektrycznych według procedury EPA. Rynek podzielony jest na dwie części: wyżynę Tesli (po prawej) i dolinę pozostałych producentów. Samochodami wspinającymi się na wyżynę Tesli Renault Zoe (czerwony) i BYD e6 (żółty), wdrapały się tam już Chevrolet Bolt vel Opel Ampera (złoty) (c) www.elektrowoz.pl

Liderzy: Tesla Model S, Tesla Model 3, Tesla Model X, Opel Ampera-e

Absolutnymi liderami rankingu są Tesla Model S 100D i Tesla Model 3 Long Range. Niedługo później dołącza do nich Tesla Model X. Na tle całej nieistniejącej konkurencji (samochody oznaczone gwiazdką (*) pozytywnie wyróżniają się Chevrolet Bolt znany również jako Opel Ampera-e, które przy umiejętnej jeździe dobijają do 382 kilometrów według EPA, co oznacza około 300-330 w realnym życiu.

> Jak przeliczać kilowatogodziny (kWh) energii w samochodzie elektrycznym na litry paliwa?

A oto powyższe zestawienie w postaci tabelki. Im bardziej zielono, tym lepiej:

(c) www.elektrowoz.pl

Ranking zasięgu samochodów elektrycznych – segmenty

To samo zestawienie możesz też obejrzeć rozbite na poszczególne segmenty. Oto one:

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 33 głosów Średnia: 4.7]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować reklamy poniżej: