Jak przebiega proces ładowania elektrycznego Hyundaia Ioniq Electric? Niezależnie od stosowanej szybkiej ładowarki, pobór mocy rośnie do niemal 80 procent, później wyhamowuje, ale mocno spowalnia dopiero powyżej 90 procent pojemności baterii.

Szybkie ładowanie elektrycznego Hyundaia – ładowarka 50+ kW to jest to!

Hyundai Ioniq Electric jest jednym z niewielu dostępnych dziś samochodów, który potrafi ładować się z mocą przekraczającą 50 kilowatów – a konkretnie: 70 kW. Dzięki stacjom ładowania o mocy 100 i więcej kW, auto potrafi uzupełnić 80 procent baterii w około 30 minut (zielone słupki i zielona linia trendu):

Zgodnie z danymi opublikowanymi przez Fastned (wykres na górze), moc ładowania Ioniq Electric rośnie do niemal 80 procent pojemności baterii, następnie spada. Co ciekawe, przy około 84 procent pojemności baterii i mocy 30 kW wykresy dla stacji ładowania 50 kW i 175 kW się łączą. Co jeszcze ciekawsze, samochód w przedziale 84-93/4 procent pojemności nadal utrzymuje wysokie 22/23 kW i zwalnia dopiero przy samym końcu.

Auto zachowuje się więc zupełnie inaczej niż Nissan Leaf, w którym moc ładowania zaczyna szybko spadać już od 60 procent pojemności baterii:

> Jak przebiega szybkie ładowanie Nissana Leafa i Nissana Leafa 2? [WYKRES]

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 4 głosów Średnia: 4.8]