Na grupie Nissan Leaf Polska pojawiły się zdjęcia Pana Tomasza, który pracuje w salonie Nissana w Norwegii. Pokazał on, jak wygląda wymiana silnika w Leafie 1, a przy okazji zdradził kilka ciekawych statystyk i zadeklarował, kiedy taka wymiana staje się konieczna.
Wymiana silnika w Leafie ZE0? Ekspert: w wyjątkowych okolicznościach
Jak zdradził Pan Tomasz na kilka tysięcy sprzedanych Leafów silnik wymieniono w zaledwie trzech samochodach (źródło). Oznacza to, że awarii uległ około promil aut. Trudno zresztą mówić o poważnej awarii, ponieważ silnik nadal „działa super”, a jedynym objawem problemu jest lekko słyszalny stuk podczas mocnego dodania gazu.
Prawdopodobnie chodzi o dźwięk zbliżony do tego, który pojawiał się w niektórych Teslach i który również prowadził do wymiany silnika:
Pracownik serwisu Nissana podzielił się jeszcze jedną ciekawostką: otóż Nissan nie przewiduje w ogóle wymiany oleju w reduktorze (przekładni). Czemu w zasadzie trudno się dziwić, bo jest to kilka na stałe zazębionych kół, które nie podlegają żadnym przesunięciom, nie ma więc ryzyka ich uszkodzenia.
Nota od redakcji: Nissan Leaf ZE0 to pierwsza generacja samochodu. Druga, sprzedawana obecnie, to Leaf ZE1.
Na zdjęciu: Wymiana silnika w Nissanie Leafie pierwszej generacji (c) p. Tomasz / Nissan Leaf Polska