Shell uruchamia pierwszą stację ładowania samochodów elektrycznych o mocy do 350 kW. Stacja zlokalizowana jest na autostradzie pod Paryżem i pozwoli na ładowanie z pełną mocą takich samochodów, jak Audi e-tron Quattro czy Porsche Taycan, które będą stopniowo trafiać na drogi od 2019 roku. Konkurencyjne Ionity ma już 13 stacji i instaluje 25 (!) kolejnych.

Ultraszybkie stacje ładowania samochodów elektryczych – praca wre!

Shell poinformował, że instaluje właśnie pierwszą ultraszybką ładowarkę (UFC) pod Paryżem. Łącznie do 2020 roku chce ich mieć 80 w całej Europie, w tym 8 w Wielkiej Brytanii. Ultraszybkie ładowarki wykorzystują moc do 350 kW, której obecnie nie jest w stanie wykorzystać żaden produkowany na świecie samochód.

Audi e-tron Quattro będzie w stanie ładować się z mocą do 150 kW i dopiero Porsche Taycan lub Aston Martin RapidE będą pierwszymi autami, które są w stanie przyjąć do 350 kW.

Pierwsza stacja Shella to dopiero początek słusznej drogi. Tymczasem w Ionity praca idzie pełną parą: operator ma już 13 stacji – półtora miesiąca temu było ich 6 –, a w kolejnych 25 lokalizacjach właśnie prowadzi prace instalacyjne! Gigantyczne wrażenie robi Twitter operatora (link), na którym średnio co 10 dni pokazywane są zdjęcia z nowej lokalizacji. Firma informuje też o zawiązanych porozumieniach – na przykład w Hiszpanii będzie instalować ultraszybkie ładowarki na stacjach paliw Compañía Española de Petróleos.

W Polsce pierwsza ultraszybka stacja ładowania zostanie uruchomiona w 2019 roku. Jej operatorem będzie prawdopodobnie Greenway lub Ionity. Docelowo na początku przyszłej dekady Greenway chce mieć 10 takich lokalizacji, a Ionity – 15 lub 17.

> Mapa stacji ładowania Greenway na tle Polski, czyli ile będziemy mieli punktów ładowania w następnej dekadzie

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 14 głosów Średnia: 4.4]