Niemiecki Bundestag wprowadził w swojej wersji Ustawy o elektromobilności pewną znaczącą korektę. 1 czerwca 2017 roku przegłosowano, a od stycznia 2018 roku weszły w życie przepisy, które wymagają, żeby każda publicznie dostępna stacja ładowania posiadała wtyk CCS. Tymczasem takich złączy nie ma ani w europejskich Teslach, ani w ładowarkach Tesla Supercharger. To oznacza, że Tesla ma poważny problem.

Tesla Superchargers w Niemczech – Bundestag blokuje

Sytuacja jest skomplikowana: Tesla buduje stacje ładowania na prywatnych (własnych lub dzierżawionych) terenach, ale są one publicznie dostępne. A zatem, zgodnie z wprowadzoną 1 czerwca 2017 roku poprawką, powinny być one wyposażone w ładowarki obsługujące standard CSS Combo 2, który ma obowiązywać na terenie Niemiec (i Unii Europejskiej). W europejskich Superchargerach Tesla wykorzystuje jednak wtyki/gniazda Typu 2. Samochody nie posiadają w ogóle gniazd CCS.

Różnica między gniazdem Typu 2 (po lewej) i CCS Combo 2 (po prawej).

Wprowadzona w życie poprawka sprawia, że Tesla albo będzie instalować na swoich stacjach ładowarki z wtykiem Combo 2, albo też wstrzyma jakiekolwiek prace nad rozbudową stacji ładowania Tesla Superchargers w Niemczech.

> Akcja „Smog”: 6,7 procent samochodów na Mazowszu poważnie przekroczyło normy spalin

Niemieccy obywatele protestują

Efekt? Rozbudowa sieci Tesla Superchargers w Niemczech stanęła. Nie wiadomo też, jaki los spotka te lokalizacje, które już działają, a które będą podlegały ewentualnej modernizacji. Dlatego niemieccy obywatele postanowili złożyć w Bundestagu petycję. Podkreślają stymulującą rolę Tesli w promocji i rozwoju elektromobilności oraz jasno komunikują trudność, jaka wynika z wymuszonej konwersji stacji ładowania.

> Nissan Leaf vs Volkswagen e-Golf [FORUM] – co wybrać, który samochód lepszy?

W petycji pojawia się też sygnał, że przymus wyposażania stacji ładowania w urządzenia z wtykami CCS stoi w sprzeczności ze swobodą działalności gospodarczej. Ładowarki tego rodzaju w dobrych lokalizacjach sprawiłyby, że Tesla konkurowałaby sama ze sobą – to znaczy zachęcałaby właścicieli aut z gniazdem CCS do odwiedzania stacji ładowania Tesla Superchargers.

Petycja znajduje się tutaj.

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować reklamy poniżej: