Mapa stacji ładowania samochodów elektrycznych operatora Greenway najlepiej wygląda na autostradzie A4 i A1 oraz w Warszawie. To tutaj jesteśmy w stanie przejechać duże odległości bez troski o to, że bateria wyczerpie się nam zanim dotrzemy do kolejnej ładowarki.

Mapa stacji ładowania Greenway – jest nieźle

Ilustracja na górze to mapa Polski, na którą nałożyliśmy działające ładowarki operatora Greenway (stan na 1.07.2018). Następnie do każdej stacji ładowania dodaliśmy koło o średnicy, która na polskich drogach odpowiada przejechaniu 100-120 kilometrów normalnym tempem (promień: 50-60 km od stacji ładowania).

Tę średnicę wybraliśmy nieprzypadkowo – to realny zasięg starszego Nissana Leafa 24 kWh, BMW i3 60 Ah czy Renault Zoe pierwszej generacji. Jeśli na jakimś odcinku koła na siebie nachodzą, to znaczy, że odcinek między wybranymi stacjami ładowania przejedziemy bez większego stresu, że bateria rozładuje nam się po drodze.

Miejsca najlepsze, miejsca najgorsze

Pod tym względem wzorcowo wygląda wschodnia część autostrady A4 od Katowic do granicy państwa oraz część na zachód od Wrocławia. Bardzo dobrze wygląda też odcinek drogi A1/S1 od południowej granicy państwa do Łodzi.

Największe białe plamy to północna część kraju, gdzie stacje ładowania Greenway Polska stoją tylko w Trójmieście. Część tych plam można by zakryć, gdyby Urząd Dozoru Technicznego dysponował przepisami pozwalającymi na odbiór techniczny 13 stacji Greenway Polska. Oto one – jeszcze nie widać ich na mapie:

Stacje ładowania zabezpieczające autostradę A4

  • A4 pod Opolem: skrzyżowanie z DK45, Stacja Paliw Lotos
  • A4 i DK5 pod Wrocławiem: Bielany Wrocławskie, Park Handlowy Auchan Bielany

Stacje ładowania zabezpieczające drogę północ-południe (A1/S1)

  • DK1: Tychy, Gemini Park
  • DK72, niedaleko A1: Łódź, Shopin
  • Gdańsk: Galeria Metropolia
  • Gdańsk: Forum

Stacje ładowania zabezpieczające drogę Warszawa – Morze Bałtyckie

  • Ostróda: niedaleko S7, Intermarche

Stacje ładowania zabezpieczające autostradę A2

  • Września: niedaleko A2/E30, Galeria Karuzela
  • (Swadzim pod Poznaniem: DK92, niedaleko S11, Centrum Handlowe Auchan)

Inne stacje ładowania

  • W902: Gliwice, Park Handlowy Arena
  • DK8/E67 Warszawa – Białystok: Zajazd Orchidea,
  • DK65: Grajewo, Intermarche
  • Kołbaskowo: DK31, dość blisko A6, Centrum Handlowe Auchan

Z punktu widzenia korytarzy transportowych, ważne są punkty ładowania pod Opolem (A4) oraz niezapowiedziany jeszcze punkt w pobliżu granicy województwa kujawsko-pomorskiego i pomorskiego (trasa A1 Gdańsk – Łódź). Gdy tylko Urząd Dozoru Technicznego ruszy do pracy, autostrada A4 stanie się pierwszym korytarzem transportowym w Polsce, który zostanie w całości zelektryfikowany.

A jak wyglądałaby taka mapa dla samochodów oferujących lepsze zasięgi? O tym w następnym artykule już wkrótce.

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]