Niemiecki Federalny Urząd ds. Ruchu Drogowego (KBA) opublikował sierpniowe dane dotyczące sprzedaży samochodów plug-in: hybryd i elektrycznych. Na podium zagościły dwa pojazdy BMW: na szczycie znalazł się BMW 225xe Active Tourer (hybryda plug-in), na trzecim miejscu dojechało BMW i3 (elektryk).

Ranking sprzedaży samochodów elektrycznych i hybryd w sierpniu 2018 [Niemcy]

W porównaniu do lipca 2018, Niemcy kupili o 271 samochodów plug-in więcej (źródło). Dobrymi wynikami może pochwalić się BMW, Renault Zoe zostało daleko z tyłu (samochody czysto elektryczne zaznaczyliśmy pogrubieniem):

  1. BMW 225xe Active Tourer – 707 egzemplarzy,
  2. Renault Zoe – 421 egzemplarzy,
  3. BMW i3 + BMW i3 REx – 412 egzemplarzy,
  4. Kia Soul EV – 339 egzemplarzy,
  5. Smart ForTwo EQ – 334 egzemplarze,
  6. Audi A3 e-tron – 331 egzemplarzy,
  7. VW Passat GTE – 328 egzemplarzy,
  8. VW e-Golf – 268 egzemplarzy,
  9. Porsche Panamera PHEV – 258 egzemplarzy,
  10. VW Golf GTE – 179 egzemplarzy,
  11. Nissan Leaf – 177 egzemplarzy.

VW Passat GTE (7. miejsce) wyprzedził VW e-Golfa i Golfa GTE. Porsche Panamera PHEV i Hyundai Ioniq Electric (miejsce 17.) zanotowały rekordowe skoki o 33 procent w stosunku do lipca 2018. Z pierwszej dwudziestki wypadł Outlander PHEV, natomiast pojawiła się w niej Tesla Model S (47 egzemplarzy).

W zestawieniu rocznym pierwsza piątka wygląda następująco:

  1. Renault Zoe – 3 432 egzemplarzy,
  2. BMW i3 + BMW i3 REx – 3 283 egzemplarze,
  3. VW e-Golf – 3 140 egzemplarzy,
  4. Smart ForTwo EQ – 3 054 egzemplarzy,
  5. Kia Soul EV – 2 786 egzemplarzy.

Najbardziej zaskakujące wnioski? Po pierwsze: Niemcy chętnie kupują samochody rodzimej produkcji – w pierwszej dwudziestce trzynaście modeli to auta niemieckie – a mimo to liderem zestawienia dla całego roku 2018 jest francuski Renault Zoe. Po drugie: Nissan Leaf wypada u naszych zachodnich sąsiadów bardzo słabo, przegrał nawet z Porsche Panamerą. W sierpniu 2018 roku w Norwegii zarejestrowano aż 1 241 egzemplarzy tego modelu, choć to Niemcy są większym rynkiem.

Dziwi też trochę, że hybrydy plug-in – które przez niektórych uważane są za złoty środek między samochodami spalinowymi i elektrycznymi – w zestawieniu rocznym znajdują się poza pierwszą piątką aut. Od września ich sprzedaż może być jeszcze gorsza, ponieważ w związku z wejściem w życie procedury WLTP, wiele z nich utraciło lub utraci rządowe dofinansowanie:

> NIEMCY. Hybrydy plug-in Volvo tracą dofinansowanie – nie są ekologiczne

|REKLAMA|



|/REKLAMA|

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]