Według informacji opublikowanych przez portal Samar, w ciągu trzech pierwszych kwartałów 2018 roku Polacy kupili 428 samochodów elektrycznych. To 0,11 procent wszystkich sprzedanych w tym okresie aut. Liczba nie zabija, ale trend jest miły dla oka – wzrost rok do roku wyniósł niemal 42 procent.

Czy Polacy kupują samochody elektryczne? Niestety, na razie nie

W ciągu trzech kwartałów 2018 roku (I-III) najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym był 1) elektrowoz.pl/tag/nissan-leaf. Nabywców znalazło 208 samochodów, czyli aż o 41 procent więcej niż rok temu (źródło) – niemal 100 procent tej liczby stanowiły modele drugiej generacji, tylko 3 egzemplarze należały do generacji pierwszej. Cytowany przez portal Samar Nissan twierdzi, że wynik byłby lepszy, gdyby firma mogła sprostać popytowi.

> Nissan Leaf: 26 tysięcy egzemplarzy sprzedanych w Europie

Na drugim miejscu dojechało 2) BMW i3, które znalazło 96 nabywców. To o 14,3 procent więcej niż rok temu w analogicznym okresie.  Trzecią lokatę zajęło 3) Renault Zoe, które znalazło nowych właścicieli w 41 przypadkach. Wzrost rok do roku wyniósł prawie 360 procent (!) – w pierwszych trzech kwartałach poprzedniego roku Renault sprzedało zaledwie 9 egzemplarzy auta!

Na czwartym miejscu znalazła się 4) Tesla Model X (22 egzemplarze), na piątym 5) Tesla Model S (16 egzemplarzy). Dalej pojawiły się Volkswageny, Jaguary I-Pace, Smarty EQ i Hyundaie Ioniq Electric.

Najciekawsze? W okresie od stycznia do końca września 2018 zarejestrowano w Polsce także jeden egzemplarz Hyundaia Kona Electric.

Warto poczytać: Samochody elektryczne: boom wciąż przed nami

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]