Współczynnik oporu powietrza Cx Audi e-tron = 0,28. To o 0,07 mniej i 35 km zasięgu więcej niż w spalinówkach

W związku ze zbliżającą się oficjalną premierą elektrycznego Audi e-tron [Quattro] / Audi Q6 e-tron, firma co najmniej raz w tygodniu ujawnia nowe informacje na temat auta. Tym razem podano współczynnik oporu powietrza i zdradzono jego wpływ na zasięg samochodu.

Cx Audi e-tron: miało być 0,25, jest 0,28

Kiedy w 2015 roku firma zapowiadała model elektryczny – wtedy jeszcze nosił on robocze oznaczenie Audi C-BEV – sygnalizowano, że współczynnik oporu powietrza Cx wyniesie 0,25. Miała to być najniższa wartość w segmencie SUV-ów. Kilka tygodni po tych deklaracjach Tesla zaprezentowała Model X, którego Cx równy jest 0,24.

> Jaki NAPRAWDĘ zasięg ma Audi e-tron [Quattro]? Liczymy

Według obecnych pomiarów, współczynnik oporu powietrza elektrycznego Audi wynosi 0,28. To o 0,07 mniej niż w porównywalnym samochodzie spalinowym. Ta różnica (0,28 kontra 0,35) sprawia, że zasięg Audi e-tron zwiększa się na jednym ładowaniu o 35 kilometrów (w cyklu WLTP).

Niski współczynnik oporu powietrza osiągnięto zastępując lusterka małymi wysięgnikami z kamerami oraz ekranami OLED wbudowanymi w drzwi. Rozwiązanie tego typu nie jest dozwolone jeszcze nigdzie na świecie, dlatego ma być dostępne jako opcja, gdy stanie się legalne.

Oprócz tego auto wyposażono w elektrycznie sterowane żaluzje na przedzie samochodu. Podczas normalnej jazdy są one zamknięte. Gdy potrzebne jest niewielkie chłodzenie, otwiera się górna część, gdy większe – całość. Kiedy z kolei samochód uzna, że hamulce mogą potrzebować wentylacji, otwiera dodatkowe kanały powietrza prowadzące do kół.

Cena elektrycznego Audi e-tron ma wynieść równowartość około 340 tysięcy złotych, oficjalna premiera samochodu nastąpi 30 sierpnia 2018 roku.

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Podziel się ze znajomymi:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 4 głosów Średnia: 4.3]