W trakcie Salonu Samochodowego w Frankfurcie 2017 (IAA 2017) Mercedes pokaże prototyp GLC F-CELL napędzanego ogniwami wodorowymi. Mercedes chwali się, że udało się obniżyć koszty produkcji ogniw ze względu na obniżenie o 90 procent zawartości platyny.

Hybryda plug-in Mercedes GLC F-CELL

Prototypowy GLC F-CELL posiada silnik elektryczny z bateriami o pojemności około 9 kWh. Oprócz niego pod maską auta znajduje się silnik napędzany wodorem. Mercedes chwali się niższymi kosztami produkcji oraz mniejszymi rozmiarami silnika wodorowego: po raz pierwszy w całości zmieścił się pod maską.

> WARSZAWA – GDAŃSK. Lotos postawi 12 stacji ładowania na A2 i A1

Obydwa silniki (elektryczny i wodorowy) pozwalają na przejechanie 500 kilometrów według miary NEDC, co oznacza 336 kilometrów bardziej realistycznej miary EPA (NEDC vs EPA – jak przeliczać).

Stanowisko testowe Mercedesa. Uwagę zwracają potężne butle z gazem w środkowej i tylnej części konstrukcji (c) Mercedes

Mercedes posiada obecnie flotę ponad 300 aut zasilanych ogniwami wodorowymi, które przejechały już prawie 18 milionów kilometrów. Od 2015 roku samochody zużyły 200 ton wodoru i wyemitowały 1 800 ton pary wodnej.

Testowany obecnie GLC ma stanowić bazę dla podobnych aut Mercedesa w przyszłości.

> PSA wyrzuca NEDC do śmietnika: diesle palą o 2,4 litra więcej, im większe auto, tym większe przekłamanie

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]