Firma e.GO Mobile chce wprowadzić na rynek trzy warianty swojego dwuosobowego miejskiego auta elektrycznego e.GO – e.GO Life 20, e.GO Life 40 i e.GO Life 60. Cena e.GO Life 20 ma się rozpoczynać od 15,9 tysiąca euro, czyli równowartości ok. 68 tysięcy złotych.

Tani samochód elektryczny do miasta: e.GO

Nowe modele e.GO trafią do sprzedaży latem 2018 roku. Najtańszy z nich e.GO Life 20 ma akumulatory o pojemności 14,9 kilowatogodziny (kWh), co pozwala mu na przejechanie w warunkach miejskich 104 kilometrów (deklaracja producenta). Według procedury EPA jego zasięg wyniósłby zatem 91 kilometrów.

Cena e.GO Life zaczyna się od wspomnianych na wstępie 68 tysięcy złotych (15,9 tys. euro).

Średni model e.GO Life 40 ma baterie o pojemności 17,9 kWh, 114 kilometry deklarowanego zasięgu (98 km wg EPA) i kosztuje od 17,4 tysiąca euro (równowartość 74,5 tysiąca złotych). Najdroższy model e.GO Life 60 kosztuje równowartość 85 tysięcy złotych, ma akumulatory o pojemności 23,9 kWh i na jednym ładowaniu przejedzie nawet 154 kilometry (130 km według EPA).

> GDAŃSK. Elektryczny Renault Zoe [TEST] w Renault Zdunek – konkurent Leafa w dobrej cenie

Zasięg e.GO Life na poziomie Smarta

W porównaniu do innych aut miejskich, zasięg e.GO Life 20/40 wypada raczej blado. Samochód może konkurować tylko ze Smartami. Dopiero model e.GO Life 60 plasuje się mniej więcej w środku stawki aut miejskich.

Zasięg e.GO Life 20/40/60 (czerwone słupki) na tle miejskiej konkurencji. Zielone słupki = Smart, jadowity róż = VW e-up!, żółte = starsze wersje Nissana Leafa z bateriami 24 kWh, niebieskie = BMW i3, pomarańczowe = starsze wersje Zoe z bateriami 22 kWh, purpurowe = Chevrolety Spark, szare = Fiat 500e, granatowe = pozostałe auta (c) www.elektrowoz.pl

e.GO – dane techniczne (pozostałe)

Najdroższa wersja e.GO Life 60 ładuje się z klasycznego gniazdka 9,8 godziny i pozwala na rozwinięcie nawet 160 kilometrów na godzinę. Jednak do miejskich podróży wystarczy w zupełności nawet tani e.GO 20, którego szybkość maksymalna wynosi 116 kilometrów na godzinę, a w normalnych warunkach – około 104 kilometrów na godzinę.

> Uniti zebrało już 2,5 miliona złotych na projekt swojego autka!

Wersje auta ważą od 880 do 950 kilogramów i pozwalają na przewiezienie maksymalnie od 420 do 350 kilogramów ładunku.  Zużycie energii na 100 kilometrów wynosi od 12,8 do 14,6 kWh.

Szczegółowe dane techniczne auta (tabela producenta w języku niemieckim):

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 21 głosów Średnia: 4.5]