Skoda Vision X, czyli „Skoda Hybrid” z… CNG [Genewa 2018]

Dość niespodziewanie Skoda ujawniła szczegóły napędu w koncepcyjnym modelu Skoda Vision X. Okazuje się, że oprócz silnika elektrycznego w aucie pojawi się silnik spalinowy zasilany gazem ziemnym (CNG).

Skoda Vision X: silnik na CNG (i benzynę) + silnik elektryczny

Napęd Skody Vision X składa się z silnika spalinowego G-TEC o pojemności 1.5 litra zaprojektowanego specjalnie z myślą o CNG, ale pracującego również na klasycznej benzynie bezołowiowej. Silnik ma moc 129 koni mechanicznych i moment obrotowy 250 niutonometrów.

Silnik spalinowy napędza koła przednie, natomiast przy tylnej osi umieszczono dodatkowy silnik elektryczny ze skrzynią biegów. Instalacja wykorzystuje napięcie 48 woltów, a baterie są niewielkie, mamy więc do czynienia z uproszczoną hybrydą (ang. mild hybrid). Skoda jednak deklaruje, że Vision X może przejechać do 2 kilometrów wyłącznie na napędzie elektrycznym. Oczywiście jest to dystans mierzony w korku lub na parkingu.

> Skoda Superb PHEV na bazie Passata GTE: bateria 13 kWh, moc 218 KM

Zbiorniki gazu ziemnego znajdują się przy tylnej osi. Nie musimy się jednak bardzo martwić o poszukiwanie stacji tankowania CNG. Samochód został bowiem wyposażony w klasyczny zbiornik benzyny. Całkowity zasięg auta na wszystkich paliwach wynosi do 650 kilometrów.

CNG a benzyna – co jest lepsze?

W porównaniu do benzyny, gaz ziemny ma sporo zalet: jest jednym z najczystszych paliw kopalnych i daje się bardziej kompresować w cylindrze, co pozwala na uzyskanie wyższej mocy lub niższego spalania z identycznej pojemności silnika. W przeciwieństwie do ropy naftowej, złoża gazu ziemnego nadal występują na terenie Polski.

Największa wada CNG? Znikoma liczba ogólnodostępnych stacji tankowania.

> Telewizja Republika o samochodach elektrycznych, czyli fakty kontra dezinformacja [WIDEO]

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]