W styczniu 2018 roku sugerowaliśmy, że Zhidou D3 mógłby być Polskim Samochodem Elektrycznym, bo idealnie pasuje do kryteriów ElectroMobility Poland. Dziś dowiedzieliśmy się, że intuicja nas nie zawiodła. Do Polski trafi jego starszy brat, Zhidou D2S. Umowa dotycząca importu aut została już podpisana, a one same płyną już do Polski. Sprzedaż rozpocznie się w listopadzie.

Electric Vehicles Poland wprowadzi tani samochód elektryczny: Zhidou D2S

Marka Zhidou należy do chińskiego koncernu Geely – tego samego, który jest właścicielem Volvo czy Lynk & Co. Model Zhidou D2S zostanie wprowadzony do naszego kraju przez spółkę Electric Vehicles Poland, firmę-córkę Holding 1. Jeśli ktoś nie rozpoznaje nazwy, przypominamy: do Holding 1 należy spółka Grupa PGD (Polska Grupa Dealerów), największy pod względem sprzedaży dealer samochodów w Polsce, czy spółka IP, wyłączny dealer marki Infiniti.

Premiera auta odbędzie się podczas Impact Mobility rEVolution’18 w Katowicach, a samochód trafi do salonów w listopadzie bieżącego roku. Zhidou D2S to odmiana dwuosobowego D2, czyli samochodu elektrycznego, który bije rekordy popularności w Chinach:

> Najlepiej sprzedające się samochody elektryczne w Chinach: 1) BAIC EC, 2) Zhidou D2, 3) JAC iEV6S [październik 2017]

Zhidou / ZD D2S: dane techniczne i wszystko, co wiemy

Zhidou D2S to samochód elektryczny segmentu A, który homologowany jest jako czterokołowiec. Dzięki długości wynoszącej zaledwie 2,8 metra auto powinno sprawnie poruszać się po mieście – w kabinie zmieszczą się kierowca, pasażer i odrobina bagażu:

Dane techniczne Zhidou D2S: wymiary

ZD D2S posiada złącze ładowania Type 2 (brak CCS Combo 2) i ładuje się z domowego gniazdka w 7-8 godzin. Szybkość maksymalna samochodu to 85 km/h.

Cena Zhidou D2S od 80 tysięcy złotych?

Chiński elektryk sprzedawany jest już w Austrii, na Słowacji, w Czechach i Niemczech – uboższy wariant ZD D2 znaleźliśmy nawet w promocji za 15,3 tysiąca euro, co w Polsce przełożyłoby się na niecałe 70 tysięcy złotych. Wersja ZD D2S jest nieco droższa i kosztuje około 19,5 tysiąca euro.

Gdyby w naszym kraju utrzymano ten poziom, ceny ZD D2S rozpoczynałyby się od 85-90 tysięcy złotych. To taniej niż w przypadku Smarta EQ, który kosztuje co najmniej 94,5 tysiąca złotych:

Aktualne ceny samochodów elektrycznych w Polsce (dane za sierpień 2018)

Dane techniczne ZD D2S

Wariant D2S sprzedawany na Słowacji dysponuje maksymalną mocą 41 KM (30 kW) i momentem obrotowym 90 Nm. Bateria litowo-polimerowa mieści 18 kWh energii, co ma pozwalać na przejechanie „257 kilometrów”, ale pod warunkiem utrzymywania szybkości 45 km/h. Realny zasięg Zhidou D2S przy normalnej jeździe szacujemy na około 100-130 kilometrów.

Auto waży 704 kilogramy, a bateria ma wytrzymać 2 000 cykli ładowania do 100 procent (źródło).

Znaczek Zhidou D2S. Chińskie piktogramy stosowane są również w Europie

Dostępne „w sześciu największych polskich aglomeracjach”

Samochody mają być dostępne w sześciu największych polskich aglomeracjach w ciągu najbliższych kilku miesięcy. Przedpremierowy pokaz Zhidou D2S ma się odbyć na targach Impact Mobility rEVolution’18 w Katowicach w dniach 12-13 września 2018 roku.

Liczniki / wnętrze Zhidou D2S

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 9 głosów Średnia: 4.2]