Rimac Automobili zaprezentowało samochód elektryczny Rimac C_Two, zwany wcześniej przez media Rimac Concept Two. Wyczynowy elektryk ma baterię o pojemności 120 kilowatogodzin (kWh) – największą obecnie na rynku – i wygląda na to, że jest Tesla-killerem 🙂
Rimac C_Two: dane techniczne, moc, wszystko, co wiemy
Spis treści
Rimac C_Two wykonany został niemal w całości z włókien węglowych i kompozytów w strukturze monokoka, czyli nadwozia samonośnego. Auto nie ma więc klasycznego podwozia z przykręcaną do niego kabiną – elementem nośnym jest tutaj cała struktura.
Nowy samochód elektryczny Rimac Automobili ma moc 1 914 koni mechanicznych i rozpędza się od 0 do 97 kilometrów na godzinę (0-60 mph) w zaledwie 1,85 sekundy. To szybciej niż Tesla Roadster 2, który w 2017 roku zadziwił świat obietnicą przyspieszenia do 60 mph w 1,9 sekundy. Szybkość maksymalna Rimac C_Two to 415 kilometrów na godzinę.
> Rimac Concept One kontra Lamborghini i Honda NSX [The Grand Tour 2 odc. 1]
Największa bateria na świecie: 120 kWh; zasięg 436 km, ładowanie 250 kW
Bateria o pojemności 120 kilowatogodzin ma dawać 436 kilometrów zasięgu (NEDC = 650 km), a samochód jako pierwsze auto w historii obsługuje ładowanie z mocą do 250 kilowatów. Rimac C_Two wygląda bardzo masywnie, ale jednocześnie sportowo.
Producent chwali się, że samochód wyposażono w cały zestaw sensorów, który pozwoli na autonomiczną jazdę czwartego (przedostatniego) poziomu: to 8 kamer, 12 czujników ultradźwiękowych, 1 lub 2 lidary (radary laserowe) oraz 6 radarów. Wszystkie te czujniki generują 8 TB danych na godzinę – danych, które rzecz jasna trzeba przetworzyć.
W kabinie jest wystarczająca ilość przestrzeni do wygodnej jazdy dwóch osób. Rimac Automobili od początku zapowiadało, że nie planuje modelu czteroosobowego.
Na zdjęciach: Rimac C_Two oraz Rimac C_Two i Mate Rimac, założyciel firmy (c) Rimac, Rimac / YouTube
Genewa 2018: premiera Rimac C_Two (c) Rimac
Rimac C_Two – przód samochodu (c) Rimac
Rimac C_Two: tył z zapalonymi światłami STOP (c) Rimac
Rimac C_Two: wnętrze samochodu po otwarciu drzwi. Widać, że karoseria wykonana jest z włókien węglowych (c) Rimac
|REKLAMA|
|/REKLAMA|