Z początkiem czerwca w internecie pojawiło się co najmniej kilkanaście testów Jaguara I-Pace. Wrażenia recenzentów były zdecydowanie pozytywne, samochód chwalono za doskonałe własności jezdne w każdych warunkach, ale przypominano o cenie auta.

Jaguar I-Pace, opinie dziennikarzy: luksusowy, cichy, szybki

Autocar: Najlepszy samochód elektryczny, jaki jest obecnie dostępny w sprzedaży.
Edmunds: Silny, dobrze wyglądający, wyróżniający się samochód elektryczny.
CarAdvice: Dobrze zbudowany, dobrze jeździ w każdych warunkach, godny uwagi/przetestowania.

Jazda

Dwa silniki napędzające obie osie dają poczucie dużej mocy pod prawą stopą. Jaguar twierdzi, że I-Pace „jeździ tak, jak inne Jaguary”, ale dziennikarz Autocar nie był w stanie skojarzyć go z żadnym samochodem producenta. Z kolei recenzent Edmunds.com uznał, że I-Pace przypomina każdego innego elektryka.

Auto ma nisko położony środek ciężkości, nie jest jednak wybitnie komfortowe. Zawieszenie ma raczej sportową charakterystykę. Samochód zebrał świetne recenzje za jazdę w terenie (!), ponieważ silniki elektryczne umożliwiają precyzyjne sterowanie momentem obrotowym – co jest poza zasięgiem dowolnego samochodu spalinowego.

> 1 transakcja bitcoinem = prawie 6 000 kilometrów zasięgu!

Wnętrze

Wnętrze opisywano jako kojarzące się z klasą premium i co najmniej tak dobre lub lepsze niż posiada Tesla. W aucie było dużo miejsca, szczególnie nad głową, co dało poczucie przestronności i komfortu.

Ekrany kontrolne i sterowanie

W porównaniu do Tesli, Jaguar został pochwalony za pozostawienie kilku tradycyjnych pokręteł i przycisków. Jednak samo sterowanie z poziomu ekranu dotykowego zostało określone jako wolniejsze i gorsze niż w Tesli, uznano je również za mniej wygodne niż rozwiązania stosowane przez BMW.

Szybkie ładowanie

Bolączką samochodu w porównaniu do Tesli jest szybkie ładowanie. Jaguar I-Pace, owszem, ładuje się do 80 procent w 40 minut, ale dotyczy to tylko stacji ładowania obsługujących moc powyżej 50 kW. W Polsce nie ma ani jednego takiego urządzenia, pierwsze ma stanąć w 2019 roku – będą to urządzenia Greenway lub Ionity:

> Stacje ładowania samochodów elektrycznych o mocy 350 kW staną na MOP Malankowo (A1)

Szybkie ładowanie Jaguara I-Pace do 80 procent z klasycznej stacji ładowania 50 kW trwa 80 minut, czyli prawie półtorej godziny. Na stacjach Greenway musielibyśmy zatem uzupełniać połowę baterii lub godzić się z opłatą dodatkową za „zajmowanie miejsca” przy ładowarce.

Nota: filmy zostały ulokowane w treści dość przypadkowo. Każdy z nich stanowi recenzję auta

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 11 głosów Średnia: 4.8]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować reklamy poniżej: