Wielkie zaskoczenie! Porsche niespodziewanie zaprezentowało model Porsche Mission E Cross Turismo: elektryczny crossover zbudowany na bazie Mission E (Audi e-tron?), który będzie konkurował z Teslą Model X i Jaguarem I-Pace.

Porsche Mission E Cross Turismo: dane techniczne, premiera, wszystko, co wiemy

Porsche Mission E Cross Turismo to auto koncepcyjne, ale już teraz może się podobać. Samochód zbudowano na platformie Porsche Mission E lub Audi e-tron Quattro. Mission E Cross Turismo zachował (zdradził?) kształty Mission E, a przy okazji zaoferował modną sylwetkę crossovera.

Dane techniczne Porsche Mission E Cross Turismo pasują do Porsche: moc 600 koni mechanicznych (KM), zasięg 500 kilometrów (według nieznanej procedury) oraz napięcie w instalacji wynoszące 800 woltów, co pozwoli na szybkie ładowanie samochodu z użyciem stacji ładowania 350 kW. Przyspieszenie nowego elektrycznego Porsche ma umożliwić rozpędzenie się do 100 kilometrów na godzinę w 3,5 sekundy, do 200 km/h w mniej niż 12 sekund.

Cross Turismo wyposażone będzie w co najmniej dwa silniki elektryczne, baterię o szacunkowej pojemności co najmniej 90 kilowatogodzin (kWh, spekulacje www.elektrowoz.pl na podstawie zdjęć producenta) oraz… drona. Latający towarzysz ma zapewne służyć do wykonywania samochodowi pięknych ujęć na tle krajobrazów. 🙂

Dron wywoływany z konsoli auta i startujący z bagażnika samochodu (c) Porsche

Wymiary Cross Turismo? Jak podaje producent, samochód koncepcyjny ma 4,95 metra długości i 1,99 metra szerokości. Jednak auto będzie wyraźnie przycupnięte: jego wysokość to zaledwie 1,42 metra, ale z możliwością regulacji dzięki pneumatycznemu zawieszeniu.

Elektryczny crossover na bazie Porsche Mission E (c) Porsche

Kokpit Porsche Mission E Cross Turismo. Środkowa konsola to w rzeczywistości ekran dotykowy (c) Porsche

Wnętrze Porsche Mission E z futurystycznymi fotelami (c) Porsche

Bagażnik Porsche Mission E Cross Turismo (c) Porsche

Panoramiczny dach Mission E Cross Turismo (c) Porsche

Porsche Mission E Cross Turismo ma obsługiwać bezprzewodowe ładowanie (c) Porsche

Przepływające po tylnej klapie podświetlenie będzie przypominać o ładującym się samochodzie (c) Porsche

Reflektory Porsche Mission E Cross Turismo (c) Porsche

HUD w elektrycznym Porsche – podobny do rozwiązania stosowanego w Jaguarze I-Pace (c) Porsche

Zespół napędowy Porsche Mission E Cross Turismo. Dwa (?) silniki napędzają osie, w podłodze, jak zwykle, bateria (c) Porsche

Samochód zaprezentowano przy okazji salonu Genewa 2018. Data jego premiery nie jest znana.

Warto poczytać: informacja prasowa Porsche

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Cennik Greenway: 2 zł / kWh?

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować reklamy poniżej: